اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر داد

اعزام 12هزار دانش‌آموز کرمانشاهی به مناطق عملیاتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اعزام 11 هزار و 800 دانش‌‌آموز دختر در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد.

اعزام 12هزار دانش‌آموز کرمانشاهی به مناطق عملیاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلال امینی در جلسه شوراهای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری با حضور استاندار کرمانشاه و اعضای شورای آموزش و پرورش استان تشکیل شد، اظهار کرد: دانش‌آموزان استان کرمانشاه در رشته علوم تجربی رتبه دوم کشور و در رشته علوم انسانی رتبه 11 را در سطح کشور کسب کرده‌اند.

وی افزود: در رشته هنر رتبه دانش‌آموزان کرمانشاه پایین‌تر از میانگین کشوری است.

امینی با بیان اینکه از سال آینده طرح 6-3-3 در تمامی مدارس استان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: از سال آینده سال اول راهنمایی حذف شده و به جای آن کلاس ششم جایگزین خواهد شد.

وی اضافه کرد: در هر سال یکی از پایه‌ها حذف می‌شود تا زمانی که مقطع پیش دانشگاهی به طور کامل از سیستم آموزش و پرورش از بین برود.

امینی گفت: دانش‌آموزان در سیستم آموزشی 6-3-3، یک دوره ابتدایی شش ساله و دو دوره متوسطه سه ساله را پشت سر می‌گذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: بر اساس طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار بود این طرح در سال 67 پیاده‌سازی شود اما این امر تا دولت نهم و دهم محقق نشد.

امینی در بخش دیگری از سخنانش به اعزام 11هزار و 800 نفر از دانش‌آموزان دختر به مناطق عملیاتی جنوب در قالب کاروان‌های راهیان نور اشاره کرد و گفت: برنامه‌های متنوع و شادی را برای ایام‌الله دهه مبارک فجر تدارک دیده‌ایم.

این مقام مسئول افزود: هزار مدرسه روستایی در استان کرمانشاه به خاطر نداشتن سرایدار با مشکلاتی روبرو هستند.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای تعطیل که مدیران در این مدارس حضور ندارند به این مدارس آسیب رسانده می‌شود.

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که معاون سیاسی، امنیتی استاندار نیز حضور داشت، بر انتقال مفاهیم و تقویت قدرت نوشتاری و گفتاری در دانش‌آموزان تاکید شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه اظهار کرد: تعمیق ارزش‌های دینی و مذهبی در میان دانش‌آموزان اثرات مثبتی را در پی خواهد داشت.

جلال منکرسی این مسئله را به عنوان راه حل اساسی مشکلاتی مثل پرخاشگری در دانش‌آموزان برشمرد.

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه طرح مبارزه با پرخاشگری توسط رئیس گروه مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به بحث گذاشته شد و در پایان با اجرای این طرح موافقت به عمل آمد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول