اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با گرامیداشت دهه فجر صورت می‌گیرد

اعزام 1000 دانش‌آموز دختر بروجنی به مناطق عملیاتی

خبرگزاری فارس: مسئول آمادگی دفاعی سپاه شهرستان بروجن گفت: یک هزار نفر از دانش‌آموزان دختر این شهرستان همزمان با دهه مبارک فجر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

اعزام 1000 دانش‌آموز دختر بروجنی به مناطق عملیاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، کرمعلی نقنه پیش‌ازظهر امروز در جلسه توجیهی اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در بروجن، اظهار داشت: حضور در اردوهای راهیان نور به منزله تمرین درس شهادت و ایثارگری است.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان بر علیه جوانان و نظام مقدس جمهوری اسلامی، افزود: مناطق عملیاتی جنوب به مثابه کلاس درس عملی آموزه‌های دفاعی – نظامی و عقیدتی است.

نقنه خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با شرکت در اردوهای فرهنگی راهیان نور به تمرین خضوع در برابر شهدا، جانبازان و ایثارگرانی می‌پردازند که سرمایه عمر یعنی جوانی خود را در راه رضای خدا و امنیت این مرز و بوم فدا کرده‌اند.

مسئول آمادگی دفاعی سپاه شهرستان بروجن آشنایی دانش‌آموزان با حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس را مهم‌ترین هدف اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی برشمرد و گفت: هدایت دانشآموزان در مسیر معنوی شهدا، الگوپذیری، فرهنگ‌سازی و گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان استان از دیگر اهداف اعزام کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور است. 

به گفته نقنه، دانش‌آموزان در این اردوها طی مدت سه روز از مناطق عملیاتی شلمچه، اروندرود، هویزه و دهلاویه دیدن میکنند. 

مسئول آمادگی دفاعی سپاه شهرستان بروجن ادامه داد: دانش‌آموزان در این اردوها ضمن آشنایی با سیره، روش و منش شهدا، به منظور حضور در جنگ نرم و عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی الگو می‌گیرند. 

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود جوانان و نوجوانان اعزامی به صورت فشرده با تاریخ دفاع مقدس آشنا شوند تا با ایجاد تشنگی در آنها، زمینه مطالعه در سیره و فرهنگ دفاع مقدس و شهدا فراهم شود. 

نقنه افزود: تمام جهانیان حتی دشمنان انقلاب اسلامی اذعان دارند که دوران دفاع مقدس دوران طلایی نظام اسلامی ایران بوده است و از این رو باید در خصوص این دوران به بهترین شکل اطلاعرسانی کرده و فرهنگ شهدایی که با دستی‌ خالی به میدان‌های نبرد رفته‏اند را در میان جوانان و نوجوانان کشور رشد و گسترش داد. 

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس فضای کشور از اخلاص، ایثار و ازخودگذشتگی جوانان معطر بود، گفت: حضور دانشآموزان در مناطق عملیاتی باعث تحول و ایجاد روحیه ازخودگذشتگی و خوداتکایی در آنان خواهد شد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول