اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

19 بهمن ماه جاری صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره افسانه‌های مردم ایران در استهبان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان استهبان از برگزاری نخستین جشنواره کشوری افسانه‌های مردم ایران (قصه‌های ایرانی) در این شهرستان خبر داد.

برگزاری جشنواره افسانه‌های مردم ایران در استهبان

محمدحسین هوشمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در استهبان اظهار داشت: این جشنواره 19 بهمن ماه امسال، با حضور داستان‌نویسان مطرح کشور در شهر استهبان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: صبح شروع جشنواره کارگاه‌های آموزشی و نقد و بررسی افسانه‌های مردم ایران و عصر همان روز نیز مراسم اختتامیه به همراه افتتاح خانه فرهنگ استهبان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره کشوری افسانه‌های مردم ایران تصریح کرد: پس از فعال بودن هشت ماهه دبیرخانه جشنواره 502 اثر از 12 مرکز استان، 26 شهرستان، 15 بخش و روستا به دبیرخانه ارسال شد که توسط داوران در حال بررسی است.

هوشمند ابراز داشت: شش نفر در این جشنواره که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده به عنوان برگزیدگان اصلی معرفی می‌شوند.

وی بیان داشت: محور و هدف اصلی جشنواره، حفظ ادبیات داستانی، حفظ ارزش فارسی اصیل است و صاحب‌نظران بسیار خوبی از سراسر کشور آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

این مسئول گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و استقبال بسیار خوبی که از این جشنواره شده است امیدواریم بتوانیم کتاب جشنواره را نیز منتشر کرده و در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار دهیم.

مسئول انجمن داستان‌نویسان شهرستان استهبان نیز گفت: این جشنواره در راستای اهداف متعالی فرهنگ و ثبت آثار شفاهی مردم دیارمان که در اثر هجوم رسانه‌های گروهی و تسلط زبان مرکز و نابودی گویش‌های محلی، تا چند سال آینده بسیاری از باورها، آداب و رسوم و لهجه‌ها از بین رفته و جز دریغ و افسوس چیزی برایمان باقی نمی‌ماند، برگزار می‌شود.

رضا آل‌ابراهیم ادامه داد: شایسته است که مردم عزیزمان به‌ همان‌گونه که سخن می‌گویند قصه‌هایشان ثبت و ضبط شود و هر چه از افراد  کهنسال بهره بگیریم، و هر چه آن عزیزان از سواد بهره‌ کمتری برده باشند به ‌اصالت نزدیک‌تر و در نتیجه زودتر به‌ مقصد می‌رسند.

به گزارش فارس، شهرستان استهبان از شهرهای پیشرو فارس در داستان‌نویسی به شمار می‌رود و در حال حاضر داستان‌نویسان بسیاری در این شهرستان فعال هستند و مقام‌های مختلف ملی را نیز کسب کرده‌اند.

انجمن داستان‌نویسان استهبان که در برگزاری جشنواره افسانه‌های مردم ایران نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر را همراهی کرده از انجمن‌های فعال داستان‌نویسی استان فارس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰/گ2000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول