اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر:

هوشمندسازی مدارس ابتدایی استان 11 میلیارد تومان نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: 3 هزار و 400 کلاس درس در مقطع ابتدایی در استان بوشهر داریم که برای هوشمندسازی این تعداد کلاس درس به 11 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

هوشمندسازی مدارس ابتدایی استان 11 میلیارد تومان نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خلیل رضایی در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره آثار الکترونیکی اظهار داشت: اولویت ما در هوشمندسازی مدارس، مقطع ابتدایی است و این امر با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به حداقل نیمه هوشمند کردن همه کلاس‌های درس به عنوان یکی از سیاستهای اصلی آموزش و پرورش افزود: در همین راستا و بر اساس مصوبه هیئت وزیران، همه دستگاههای اجرایی و حتی بانکها موظف شدهاند که هر کدام دست کم یک مدرسه را هوشمندسازی کنند.

رضایی ادامه داد: نیاز داریم برای داشتن مدارسی که بتوانند در آینده سیاستهای تربیتی و آموزشی نظام را محقق کنند هوشمندسازی مدارس و فراهمکردن زمینه‌های لازم در این راستا را با جدیت و حساسیت پیگیری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، هوشمندسازی مدارس و تولید محتوای الکترونیک را به عنوان دو راهکار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر کرد.

وی اضافه کرد: هوشمندسازی مدارس ابتدایی در استان بوشهر نیازمند 11 میلیارد تومان اعتبار است که برای تامین این مبلغ به حمایت و همکاری اولیا و دستگاههای اجرایی و نهادهای استان نیاز داریم.

رضایی با اشاره به اجرای هوشمندسازی مدارس خاص و فنی و حرفهای تا پایان سال تحصیلی جاری یادآور شد: مدیریت ارشد استان با جدیت پیگیر این مسئله است و برای تسریع در اجرای این طرح در شورای آموزش و پرورش و شورای اداری استان نیز مطرح شده است.

وی با اشاره به اجرای نظام آموزشی 3-3-6 از سال تحصیلی آینده اظهار داشت: این نظام در 123 کشور دنیا در حال اجراست و بحث اصلی و مهم این سیستم، نه ساختار بلکه محتوای آن است که در این زمینه و برای ایجاد پایه ششم ابتدایی به تولید دو کتاب جدید پرداخته شده است تا تفکر و خلاقیت جایگزین محفوظات شود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به نیاز 605 کلاس ششم ابتدایی گفت: برای تامین معلم این تعداد کلاس اولویت با همکاران شاغل در این دوره است و دغدغهای برای راه‌اندازی این پایه در سال تحصیلی 92 ـ 91 نداریم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس تنها به ابزار و امکانات نیست، گفت: مدیران مدارس باید به دنبال یادگیری  و شناخت از مدارس هوشمند باشند و با علاقه‌مندی و دلسوزی دیگر عوامل مدرسه را نیز برای اجرای این امر با خود همراه کنند.

ماشاءالله عالی حسینی اظهار داشت: مدیران باید از تجهیزات و امکانات خود در راستای اجرای بهینه این طرح استفاده کنند.

در این آیین از شش برگزیده کشوری و بیش از 60 برگزیده استانی پنجمین جشنواره حمایت از پدیدآورندگان محتوای الکترونیکی در گروه‌های مدیران و معلمان، دانشجویان، هنرجویان و دانش‌آموزان تجلیل شد.

انتهای پیام/صا10/د1000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول