اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش تولیدات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری به یک میلیون تن

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش تولیدات بخش کشاورزی به یک میلیون تن در سال، امنیت غذایی این استان تا حد بسیار زیادی تامین شده است.

افزایش تولیدات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری به یک میلیون تن

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صفدر نیازی عصر شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی، تولیدات کشاورزی در استان بسیار پایین بود اما به برکت انقلاب اسلامی و تلاش خدمتگزاران بخش کشاورزی، وضعیت فعلی بخش کشاورزی در این استان رشد چشمگیر و گسترده‌ای یافته و قابل قیاس با گذشته نیست.

وی افزود: در سایه فرهنگ جهادی و استفاده از روش‎های نوین کشاورزی، تولیدات بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری به بیش از یک میلیون تن در سال افزایش یافته که امنیت غذایی این استان را تا حد بسیار زیادی تامین کرده است.

نیازی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی توانست تحولی شگرف در صنعت کشاورزی و تولیدات مواد غذایی به وجود بیاورد که این روند در حال توسعه و بهبود است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مزیت این استان را برای ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی بسیار بالا عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه‎های مهم این سازمان افزایش ضریب فرآوری محصولات کشاورزی از طریق ایجاد، گسترش و نوسازی صنایع تبدیلی کشاورزی است.

وی ادامه داد: در همین راستا طی ماه گذشته 11 فقره جواز تاسیس در ارتباط با طرح‏های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی شامل تولید فرآورده‌های لبنی، تولید عصاره گیاهی، میوه‌جات خشک شده، خدمات سردخانه‏‎ای، تولید رب انار، برنج‏کوبی صنعتی، تولید کود آلی دامی و گیاهی و تولید و بسته‏بندی گردو صادر شده است.

نیازی به ظرفیت اسمی جوازهای صادر شده در بخش صنایع کشاورزی اشاره و تصریح کرد: جمع ظرفیت اسمی جوازهای صادر شده در بخش کشاورزی بیش از 60 هزار تن است و پیش‎بینی می‎شود برای 197 نفر اشتغال ایجاد شود.

وی توجه به رویکرد صادرات را از اهم برنامه‌های این اداره‌کل اعلام کرد و گفت: در حال حاضر عملکرد اقتصادی این اداره‌ کل تمرکز بر پروژه‌های موثر در تولید است که در زمان کوتاهی انجام ‌شوند.

نیازی ادامه داد: بر همین اساس پروژه‌هایی که موثر نبوده و یا زمان طولانی در ساخت داشته‌اند در انتهای لیست اقدامات این اداره‌ کل قرار داده شده است چراکه اینگونه مشکلات هم تسهیلات اختصاص داده به پروژه را غیرموثر و اجرای طرح‌ها را با تأخیر مواجه می‏سازد.

وی با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی کشاورزی از قداست ویژه‌ای برخوردار است، گفت: کشاورزی در صورتی جایگاه واقعی خود را می‌یابد که در رئوس برنامه‌های ترویجی تحقیقات جامع و کامل انجام و عملیاتی شود.

 انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول