اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

21 هزار هکتار از اراضی اردبیل زیر کشت دانه‌های روغنی رفت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جاری 21 هزار و 400 هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل زیر کشت انواع محصولات دانه‌های روغنی رفته است.

21 هزار هکتار از اراضی اردبیل زیر کشت دانه‌های روغنی رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در نشست مسئولان تعاون روستایی و مجموعه‌های تولیدی اردبیل اظهار داشت: این کشت مربوط به محصولات زراعی نظیر کلزا، پنبه و سویا است که اغلب در شمال استان اردبیل و در دو شهر پارس‌آباد و بیله‌سوار توسط زارعان کشت شده است.

وی با اعلام این‌که در استان اردبیل در سال زراعی گذشته حدود 50 هزار تن دانه‌های روغنی عمل‌آوری و کشت شده است، تصریح کرد: محصولات تولیدی روانه کارخانه‌های روغن‌کشی شده و محصول فرآوری از آن استحصال شده است.

عبدایمانی خاطر نشان کرد: روغن استحصال شده از گیاهان طبیعی از لحاظ سلامت و بهداشت غذایی دارای اهمیت فوق‌العاده است به همین دلیل اغلب کارخانجات تولید روغن نباتی به استحصال روغن از دانه‌های گیاهی روی آوردند تا بتوانند سلامت افراد جامعه را تضمین کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به حمایت‌های انجام شده از تولیدکنندگان محصولات متنوع دانه‌های روغنی اشاره کرد و افزود: اگر بهره‌برداران به توصیه‌های فنی و کارشناسی این حوزه توجه داشته باشند، می‌توانند هم در تولید و بهره‌وری مناسب و هم جلوگیری از خسارات وارده موفق عمل کرده و میزان تولید را به چندین برابر افزایش دهند.

به گزارش فارس، در این نشست مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل نیز به خرید تضمینی محصولات متنوع کشاورزی به ویژه دانه‌های روغنی اشاره کرد و ادامه داد: در سال زراعی گذشته بالغ بر 120 هزار تن محصول کشاورزی را به صورت تضمینی خریداری و ذخیره‌سازی‌های لازم را انجام دادیم.

لطف‌الله نامور بیشترین خرید را مربوط به محصول گندم و دیگر غلات و همچنین دانه‌های روغنی اعلام کرد و گفت: با هماهنگی‌های لازم با مسئولان امر در پرداخت بها گندم خریداری شده بالغ بر 88 هزار تن محصول خریداری و ارقام تضمین شده به زارعان پرداخت شد.

وی افزود: این سازمان همچنین در خرید دانه‌های روغنی به ویژه کلزا به میزان 21 هزار تن، سویا 9 هزار تن و پنبه یک هزار و 900 تن اقدام کرده و ارقام مربوطه را به زارعان پرداخت کرده است.

نامور تصریح کرد: از بابت خرید محصول تضمینی کلزا 136 میلیارد ریال به کشاورزان در سال زراعی گذشته پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: از بابت خرید 9 هزار تن سویا به ویژه در شهرستان بیله‌سوار تاکنون مبلغ 12 میلیارد و 200 میلیون ریال به زارعان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل همچنین از حل مشکل پنبه‌کاران در خرید تضمینی محصول و پرداخت بها پنبه خریداری شده خبر داد و اظهار داشت: تعاون روستایی 14 میلیارد و 850 میلیون ریال پنبه از زارعان خریداری کرده که در این زمینه تاکنون حدود دو میلیارد ریال بها محصول خریداری شده را پرداخت و بقیه را نیز در دست اقدام برای پرداخت دارد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول