اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کردستان:

کارشناسان حقوقی مهندسان اجرایی قانون در دستگاه‌های اجرایی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری کردستان کار کارشناسان حقوقی را مهندسی اجرایی قانون در دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

کارشناسان حقوقی مهندسان اجرایی قانون در دستگاه‌های اجرایی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: کار حقوقی کاری مستمر، فنی و تخصصی است و در یک واحد حقوقی موفق نیروهای توانمند و باتجربه مشغول به خدمت هستند.

وی یکی از آسیب‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی را انتقال کارشناسان حقوقی عنوان کرد و افزود: باید دولت در این ‌ارتباط‌ برنامه‌ریزی‌های منسجمی را ارائه کند.

وی به وظایف واحدها و کارشناسان حقوقی در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: کارشناس حقوقی در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به عنوان مهندس قانون باید قانون را اجرا کنند.

رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: کار کارشناسان حقوقی یک فن و مهارت خاصی لازم دارد و باید قبل از هر اقدام اداری و کار عملیاتی باید مشکلات حقوقی آن را سنجیده و پیش‌بینی کند.

گروسی خاطرنشان کرد: گاهی پروژه‌هایی در استان اجرایی و به بهره‌برداری می‌رسد اما هنوز مشکل حقوقی آن حل نشده که این نشان از بی‌توجهی مدیران در اجرا و پیاده کردن طرح به مسائل حقوقی بوده است.

وی عنوان کرد: مشکلات و مسائل حقوقی باید در همان سال مالی برطرف شود تا مشمول نوسانات اقتصادی و تورم‌ها نشده و دستگاه اجرایی نیزبا چالش مواجه نشود.

وی نبود آرشیو مناسب از اسناد در دستگاه‌های اجرایی را از مشکلات عمده استان خواند و اظهار داشت: نبود بایگانی مناسبی برای اسناد موجب دسترسی سخت و گاهی ناممکن به اسناد شده و این امر مشکلات عدیده‌ای را در پی خواهد داشت.

رئیس‌کل دادگستری کردستان تصریح کرد: کار کارشناسان حقوقی تنها اقامه و پاسخگویی به دعوا نیست بلکه باید با برنامه‌ریزی‌های لازم همانند اخذ سند مالکیت اموال دولت از تعرض دور نگه ‌دارد.

گروسی بیان داشت: در تعرض به اراضی دولتی مشکل اصلی بحث سنددار نبودن اراضی دولتی است که اقدامات خوبی در این چند سال انجام شده و کارشناسان حقوقی در این زمینه نقش موثری دارند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول