اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر بازرگانی اروپا و آمریکا و کشورهای مشترک‎المنافع:

زیرساخت‎های حقوقی برای ارتباط با قزاقستان فراهم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر بازرگانی اروپا و آمریکا و کشورهای مشترک‎المنافع گفت: زیرساخت‎های حقوقی برای ارتباط با قزاقستان فراهم است.

زیرساخت‎های حقوقی برای ارتباط با قزاقستان فراهم است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالحمید اسدیان در جلسه میز تجاری کشور قزاقستان که عصر امروز در سالن کنفرانس سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ضعف‎های ما در کشور قزاقستان نداشتن بانک مستقل است.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین اقدامات در چارچوب روابط دوجانبه دو کشور ایران و قزاقستان، استقرار رایزن بازرگان در کشور قزاقستان، صدور خدمات فنی و مهندسی، ایجاد مرکز تجاری و مجتمع‎های مسکونی، اعزام هیئت‎های اجرایی و برگزاری نمایشگاه بوده که در سطح عالی این ارتباطات با کشور قزاقستان وجود داشته است.
مدیرکل دفتر بازرگانی اروپا و آمریکا و کشورهای مشترک‎المنافع خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آتی ما برگزاری سومین نشست گروه کاری بین دو کشور است.
اسدیان بیان کرد: از نقاط قوت روابط کشور ما با قزاقستان ارتباطات قوی، رایزن و بازرگان است و مهم‌ترین ضعف‎ها نیز اطلاع‎رسانی کم، بازار‎شناسی ضعیف و موافقت‎نامه‎های تجارت آزاد است.
وی به فرصت‎ها و تهدیدهای موجود در کشور قزاقستان اشاره کرد و بیان داشت: به لحاظ جغرافیایی، داشتن مرز آبی ارزان، داشتن جمعیت مسلمان، خط آهن جدید و ارتباط با استان‎های شمالی است که اگر در بازار قزاقستان ورود پیدا کنیم مصرف بسیاری از این کالا را می‎توانیم داشته باشیم.
مدیرکل دفتر بازرگانی اروپا و آمریکا و کشورهای مشترک‎المنافع عنوان کرد: گفته می‎شود در کشور قزاقستان هرچه که در جدول مندلیف وجود دارد در این کشور نیز موجود است به طوریکه در بخش کشاورزی سهم جی‎دی‎پی 5.4 درصد، در بخش صنعت 42.8 درصد، در بخش خدمات نیز این سهم حدود 51.8 درصد برآورد شده است.
اسدیان بیان کرد: نظام تجاری بر اساس نظارت و کنترل دولت بر قوانین و مقررات تجارت، قیمت‎ها، واردات، صادرات، تولید و توزیع در کشور نهادینه شده است.
وی به بخش حمل و نقل کشور قزاقستان اشاره کرد و افزود: 15.79 کیلومتر خط راه‎آهن در کشور قزاقستان وجود دارد که این سیستم راه‎آهن از شمال به آستانه از غرب به اروپا و از شرق نیز به کشورهای کره، چین و آسیای مرکزی متصل است.
مدیرکل دفتر بازرگانی اروپا و آمریکا و کشورهای مشترک‎المنافع افزود: کشور قزاقستان در حال حاضر دارای سه فرودگاه بین‎المللی در شهرهای آستانه، آلماتی و آتیرا است.
اسدیان در خصوص بندر آکتائو بیان داشت: این بندر به لحاظ نزدیکی و ارتباط با بنادر آستاراخان، ماخاچ قلعه روسیه، بندر باکو در آذربایجان، بندر ترکمن‌باشی ترکمنستان و بنادر شمالی ایران همچون انزلی، نوشهر، امیرآباد و نکا امکان تردد کشتی‎ها را از کانال ولگا به دریای سیاه و دریای مدیترانه فراهم می‎کند که از این لحاظ از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول