اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره خبر داد

آغاز فعالیت مدارس استعدادهای درخشان خرم‌دره از سال آینده

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره گفت: مدارس دخترانه و پسرانه استعداد‌های درخشان از سال آینده در شهرستان خرم‌دره فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

آغاز فعالیت مدارس استعدادهای درخشان خرم‌دره از سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، احمد بختیاری ظهر امروز در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش این شهرستان و نیز مدیران و دانش‌آموزان مدرسه دخترانه زینب کبری (س) خرم‌دره از ایجاد مدارس دخترانه و پسرانه استعدادهای درخشان خرم‌دره در سال آینده خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های آموزش و پرورش و مساعدت مسئولان استان، مدارس دخترانه و پسرانه استعداد‌های درخشان از سال آینده در این شهرستان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به طرح هوشمند کردن مدارس در کشور تصریح کرد: از سال 1368 زمینه تحول بنیاد با ایجاد این گونه مدارس انجام شده و از سال 1388 سند ملی تحول بنیادین و نقشه راه علمی کشور تدوین شد.

مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره به اهمیت و لزوم ایجاد مدارس هوشمند در کشور اشاره و اضافه کرد: در این نوع مدارس کنترل و مدیریت مبتنی بر فناوری و شبکه رایانه‌ای انجام شده و هدف از ایجاد این مدارس رشد همه جانبه دانش‌آموزان با ارتقای توانایی‌ها و قابلیت‌های فردی است.

وی اجرای این گونه مدارس را تحولی بزرگ در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در مدارس هوشمند دانش‌آموزان چگونگی پردازش اطلاعات را آموخته و می‌توانند آنرا بکار بگیرند.

بختیاری افزود: امیدواریم با آغاز فعالیت مدارس هوشمند و استعدادهای درخشان در مناطق مختلف شاهد رشد توان علمی در همه زمینه‌ها باشیم‌.

وی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌دره، با اشاره به تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در سطح کشور ابراز داشت: تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها و شهرستان‌ها در راستای عمومی کردن مسائل آموزش و پرورش از جمله خرد جمعی، مشارکت، بسیج همه امکانات، اشاعه تمرکز زدایی، تعلیم و تربیت همگانی، استفاده از منابع و نیروهای محلی و خیرین در اذهان جامعه است.

مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره افزود: خوشبختانه این امر تاثیر بسیار قابل توجهی را در حرکت و تحول این نهاد ایفا کرده است و در سال جاری که به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است، باید گام‌های موثری در راستای وحدت و همدلی و تفاهم برداشته شود.

بختیاری تصریح کرد: باید با استفاده از استعدادهای بالقوه این شهرستان خدمات شایانی را به جایگاه علم و تربیت انجام دهیم که در این راستا راهکارهای اصولی و بنیادی را ماهانه در جلسه‌های شورای آموزش و پرورش جستجو می‌کنیم تا با افزایش مشارکت‌های مردمی و خیرین دولت پر تلاش را در اداره کشور و تربیت نونهالان آینده یاری کنیم.

وی به ترکیب شورای آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره اشاره و خاطرنشان کرد: امام جمعه مرکز شهرستان یا نماینده او که از بین روحانیون آشنا به موازین تعلیم و تربیت اسلامی معرفی می‌شود، فرماندار و رئیس آموزش و پرورش شهرستان که دبیر و مسئول تعیین دستور جلسات شورا نیز محسوب می‌شود، اعضای این شورا را تشکیل می‌دهند.

مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره افزود: معاون پرورشی یا مسئول امور تربیتی، رئیس شورای شهرستان، شهردار شهر مرکز شهرستان، سه نفر از رؤسای مدارس در دوره‌های تحصیلی مختلف، سه تا پنج نفر از اولیای دانش‌آموزان یا معتمدان شهرستان به پیشنهاد انجمن اولیاء و مربیان شهرستان و نیز رئیس شبکه بهداشت یا پزشک معتمد شهرستان دیگر اعضای این شورا را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه شوراهای موضوع این قانون حداقل ماهی یک بار تشکیل جلسه می‌دهند و جلسات شورا با حضور دو سوم اعضاء رسمیت پیدا کرده و‌ تصمیم‌های آن با اکثریت آراء حاضر معتبر است، عنوان داشت: جلسه‌های شورا در اداره آموزش و پرورش محل تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول