اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ تفنگداران نیروی دریای سپاه استان بوشهر:

کم‌توجهی به خانواده شهدا بزرگ‌ترین کفران نعمت است

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ تفنگداران نیروی دریای سپاه استان بوشهر گفت: اگر نسبت به پدر و مادر شهدا قصور کرده و کم توجه باشیم بزرگترین کفران نعمت را کرده‌ایم.

کم‌توجهی به خانواده شهدا بزرگ‌ترین کفران نعمت است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، محمد صابر ظهر امروز در مراسم نخستین یادواره 27 شهید دهستان کبگان دشتی و سومین سالگرد شهید عبدالطیف ابراهیمی که در حسینیه سید الشهدا این دهستان برگزار شد با اشاره به وصیتنامه شهیدا به ویژه شهید شورکی یادآورشد: شهیدان تاکید داشتند به امام پشت نکنید و امام را تنها نگذارید زیرا اگر دین و اسلام تجدیدی دوباره پیدا کرد از وجود امام (ره)، شهدا و ولایت فقیه بود.

فرمانده تیپ تفنگداران نیروی دریای سپاه استان بوشهر گفت: یادواره شهدا بیعت مجدد با شهدا و انتقال ارزش‌های شهید به نسل جدید است وباید این یادواره‌ها با شور و هیجان برگزار شود.

وی ادامه داد: محرم و صفر گذشت ولی کربلای ما تمامی ندارد زیرا ریشه دررشادت‌ها، جانبازی‌ها، از خود گذشتگی‌ها، ایثارگری‌ها و شهادت طلبی دارد.

صابر اضافه کرد: مسئولان به ویژه بخش فرهنگ ما باید محرم و صفر که دانشگاه امام حسین(ع) است را به نسل‌های آینده معرفی کنند تا از ارزش‌ها و جانبازی‌ها و درس‌های ایثار و شهادت رزمندگان اسلام درس بیاموزند.

وی تصریح کرد: شهدا از نسل امام حسین(ع) بودند که با شهادت خود مزدشان را از خداوند دریافت کردند و در وصیت‌نامه شهدا تاکید بر وحدت، اتحاد و حفظ حجاب  و تربیت فرزندان صالح است.

صابر با بیان اینکه خانواده شهدا علم ولایت هستند، گفت: مسئولان باید چند دقیقه در جلسات خود از پدر و مادران شهدا برای بازگو کردن یاد و خاطره شهدا استفاده کنند زیرا خانوده شهدا علمدار ولایت هستند و دست و پدر شهید را ببوسیم که با اهدای بهترین هدیه خود از آبروی اسلام حفاظت کرد و اگر نسبت به پدر و مادر شهدا قصور کنیم بزرگترین کفران نعمت را کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هیچ قدرت نظامی نمی‌تواند با جمهوری اسلامی مبارزه کند، افزود: زیرا نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه خون، ایثار، از خود گذشتگی، امامت و شهادت بنا شده است.

صابر به تحریم نفتی توسط استکبار جهانی و حامیان او اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی شیران ما را چه می‌ترساند مگر هشت سال دفاع مقدس تمام نخلستان‌های ما را در بستان، خرمشهر و ... سر نبریدند مگر این مردم از گرسنگی مردند مگر شیران راست قامت ما کنار هر نخل سربریده‌ای با تنومندتر از گذشته سر از خاک بلند نکرد و این انقلاب را مستحکم تر نکرد، استکبار بداند آن انقلابی که امام(ره) فرمود باید صادر شود صادر شده است.

وی خطاب به اوباما گفت: ما را با تحریم نفتی تهدید نکنید زیرا اساس ما قرآن، رشادت، از خودگذشتگی، شجاعت و در آخر شهادت است و این را بدانید که فقط استان بوشهر افتخار این را دارد که 2 هزار و 98 شهید و جانباز و آزاده را تقدیم به نظام کرده است.

صابرادامه داد: اگر آن روز رئیسعلی و خالو حسین دشتی‌ها جلوی استعمار و استکبار ایستاد، در دوران هشت سال دفاع مقدس، مهدوی، توسلی، شورکی، بردستانی، زنده بودی، سلمانکار و ... جلوی شما قد علم کرد امروز نیز بسیجیان و ارتش جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهند که به این کشور آسیبی برسانید.

وی به بحث انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: خود انتخابات ما صحنه جنگ است زیرا انتخابات میدان حق و باطل است و باید بصیرت داشته باشیم و برای رضایت خدا قدم برداریم و برای رضای خدا به مردم خدمت کنیم  و مردم هم برای رضای خدا حضور پر رنگ در صحنه داشته باشند.

صابر اضافه کرد: این که شهدا فرمودند پشت امام باشید تا به مملکت آسیبی نرسد یعنی صحنه حضور در انتخابات را کم رنگ نکنید زیرا دشمن این انتظار را دارد و هدف دشمن کم رنگ کردن صحنه‌های انتخابات، 22 بهمن، 13 آبان روز جهانی قدس و ... است.

صابر افزود: انقلاب ما مادی نبوده است که بعضی‌ها می‌گویند دلار اینقدر شد زیرا نظام ما برپایه اقتصادی نبوده است این نظام بر پایه معنویت استوار است و ما روی پای خود ایستاده‌ایم و از قرآن، عترت و حدیث پیامبر محافظت و معرفی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امروز استکبار جهانی از نیروی دریای جمهوری اسلامی در هراس است و بارها تاکید کرده‌اند که دیگر جریان اتمی ایران را رها کنید و بروید شناورهای کوچک سپاه پاسداران را ردگیری کنید.

در این مراسم که سید علی هاشمی فرماندار دشتی، بخشدار کاکی و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند فرمانده سپاه ناحیه دشتی گفت: عزت و سربلندی ایران اسلامی از وجود امام و خون شهدا و صبر خانواده معظم شاهد است.

مراد کاظمی افزود: امروز ما وظیفه سنگینی بر عهده داریم و آن هم انقلاب ارزش‌های معنوی، رشادت‌ها، جانبازی‌ها و شجاعت‌های شهدا به نسل‌های آینده است.

 وی ادامه داد: دشمن از وحدت مردم ایران در هراس است و همین وحدت و همدلی است که پشت استکبار به لرزه در آمده است و خواب را از دشمن گرفته است.

شایان ذکر است در حاشیه این یادواره نمایشگاهی دایر شده بود که در آن بیش از100 قطعه از تصاویر رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانبازی  شهدا و نمادی از شهید گمنام به نمایش گذشته شده بود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول