اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده ولی‌فقیه در کرمان

نمایشگاه بزرگ قرآن در کرمان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: هفتمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در استان کرمان با حضور نماینده ولی‌فقیه در حسینیه ثارالله مرکز استان افتتاح شد.

نمایشگاه بزرگ قرآن در کرمان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش از ظهر امروز هفتمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در استان کرمان با حضور نماینده ولی‌فقیه در حسینیه ثارالله مرکز استان افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در استان کرمان اظهار داشت: نمایشگاه قرآن کریم با هدف ایجاد فضای معنوی برای برقراری اُنس و الفت با قرآن و آگاه‌سازی اقشار مختلف برپا شده است.

وی بیان داشت: شناسایی، معرفی و نمایش آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای قرآنی استان کرمان در بخش‌های مختلف، ایجاد محیط مناسب برای گردهمایی و تضارب اندیشه و افکار قرآنی و عرضه محصولات مذهبی و معنوی  از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

سعیدی با اشاره به فضای 4 هزار و 500 متر مربع فضای مفید نمایشگاه قرآن کریم افزود: 163 غرفه در این نمایشگاه در بخش‌ها و موضوع‌های مختلف دایر شده است.

وی عنوان کرد: بخش پژوهش‌های قرآنی به شناسایی و معرفی 60 عنوان پژوهش در سطح استان کرمان و 40 عنوان پژوهش کشوری مرکز پژوهشی وزارت ارشاد و مرکز فرهنگ و معارف قرآن قم پرداخته است.

سعیدی با اشاره به حضور مؤسسه‌ها، نهادها و مراکز قرآنی در هفتمین نمایشگاه قرآن کریم استان کرمان تصریح کرد: در نمایشگاه سال جاری مشارکت شهرستان‌ها با 10 مؤسسه قرآنی و در مجموعه 38 مؤسسه از کل استان کرمان در نظر گرفته شد.

وی بیان داشت: در زمینه هنر قرآنی نیز به نمایش آثاری از جمله تابلو فرش‌ها، مشبک، معرق، خوشنویسی، حجم، سفال، ترجمه تصویری قرآن با موضوع قیامت و ... پرداخته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اختصاص 22 غرفه از نمایشگاه به مسئله حجاب و عفاف گفت: حضور فروشگاهی محصولات استان کرمان، تهران، قم، فارس و مشهد، آخرین مدهای حجاب و عفاف لباس بانوان در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

سعیدی با اشاره به بخش کودک و نوجوان شامل قصه‌های قرآنی، زندگی معصوم (ع)، مسابقات قرآنی، ‌توزیع بسته‌های فرهنگی، کارهای دستی نقاشی، نمایش عروسکی، شعر و سرود اظهار داشت: محافل و مراسم از جمله همایش علمی و نکوداشت طاهره صفارزاده، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های قرآنی از دیگر بخش‌های نمایشگاه قرآن کریم است.

وی ابراز داشت: عرضه محصولات قرآنی شامل ترجمه،‌ تفسیر، نرم‌افزار، محصولات صوتی و سمعی بصری، اشیا و آثار قرآنی و ... در نظر گرفته شده است.

سعیدی عنوان کرد: همچنین سال جاری حضور خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان، فعالیت‌های جنبی و توجه به بیداری اسلامی، رفتارهای قرآنی، فضای سایبری را در نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش فارس، هفتمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان کرمان از هشتم تا 13 بهمن ماه جاری در حسینیه ثارالله شهر کرمان دایر است.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول