اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

انتخابات باید موجب انسجام ملی شود

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: بر اخلاق انتخاباتی بسیار تاکید داریم و عمده بحث ما روی همین موضوع است و توصیه داریم که انتخابات باید موجب انسجام و وحدت ملی شود.

انتخابات باید موجب انسجام ملی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه قرآن کریم استان کرمان اظهار داشت: قرآن کریم نور هدایت و دستورالعمل زندگی است.
وی افزود: به لطف خداوند این نظام الهی و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل و هدایت‌های پیامبرگونه ایشان و هدایت‌های قرآنی مقام معظم رهبری، قرآن کریم از خواندن برای مردگان به صحنه زندگی آمد.
نجار تصریح کرد: قبل از انقلاب قرآن کریم تنها آذین سفره‌های هفت سین و یا برای گرفتن روی سر مسافران بود و گرد و غبار مهجورت این کتاب و راه زندگی را گرفته بود که با انقلاب اسلامی وارد حیات و زندگی انسان‌ها شد.
وی خاطرنشان کرد: نخستین و اساسی‌ترین اقدام قرآنی که به این کتاب الهی حیات بخشید، حکومت الهی و نعمت بزرگ جمهوری اسلامی است که پایه و بنیاد آن براساس شرع اسلام و احکام نورانی قرآن کریم است.
استاندار کرمان بیان کرد: انقلاب اسلامی در این مسیر الهی 33 سال با اقتدار و عزت و قدرت راه خود را ادامه می‌دهد و تاکنون هیچ فکر شیطانی، اندیشه غلط و باطلی نتوانسته ملت بزرگ ایران را از این مسیر منحرف کند.
وی افزود: قانون اساسی در جمهوری اسلامی براساس شرع اسلام و قانون عادی طبق احکام قرآن است، شش فقیه جامع‌الشرایط و منصوب ولی‌فقیه بر قوانین نظارت می‌کنند که مبادا با شرع اسلام مغایرت داشته باشند در هیچ جای دنیا این شرایط وجود ندارد و این‌ها از برکت قرآن و شهدا است.
نجار گفت: کسی که از خدا اطاعت کند، از غیر خدا باکی ندارد و امام خمینی (ره) به واسطه قرآن آن چنان صلابت و عظمتی داشت و زمانی که انسان قرآنی باشد، سخن او تاثیرگذار است و در دفاع مقدس دیدیم که با فرمان امام راحل جمعیتی برای فدای جان خود بسیج می‌شدند.
وی تصریح کرد: اما زمانی که مسئولیت ما برای چیزی غیر از قرآن باشد، حرف ما تاثیرگذار نیست و بعضی از ما چشم خود را بسته‌ایم و می‌گوییم نورانیت قرآن کجاست در حالی که خودمان بصیرت نداریم.
نجار با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این زمینه ما بر اخلاق انتخاباتی بسیار تاکید داریم و عمده بحث ما روی همین موضوع است و توصیه داریم که انتخابات باید موجب انسجام و وحدت ملی شود.  
وی بیان کرد: هدف ما این است که فردی را انتخاب کنیم تا قانونی را بگذراند و راهی را ترسیم کند که جامعه معنوی و قرآنی شده و در مسیر قرآن حرکت کند، اگر غیر از این باشد، نماینده راه یافته، هدف و حرف خود را مورد تاکید قرار می‌دهد.
استاندار کرمان گفت: نظام ما الهی و قرآنی است، لذا تخریب‌ها از سوی کاندیدها و یا طرفداران آن‌ها تقبیح است.
وی افزود: هدف گسترش معنویت و توسعه دین است و اینکه کشورهای دیگر از جمهوری اسلامی الگو گرفته و استفاده کنند.
نجار تصریح کرد: باید توجه کرد که چه افرادی تقوا و توانمندی بیشتری داشته و بیشتر می‌توانند برای جامعه قرآنی کار کنند و این امور را ملاک انتخاب قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که این‌ها ملاک باشد، رقابت به معنای رفاقت، دوستی، صمیمیت و احترام به حقوق دیگران است.
نجار اذعان داشت: خداوند به جامعه قرآنی کمک می‌کند، همان طور که دیدیم امریکا بسیار چنگ و دندان نشان می‌داد، اما با به دست گرفتن هواپیمای بدون سرنشین این کشور، تمام معادلات امنیتی آن‌ها به هم ریخت و این کمک خداوند است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول