اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

قدرت موجود مساجد در هیچ‌جای دیگری وجود ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بناب گفت: قدرتی که در مساجد وجود دارد، در هیچ‌جای دیگری وجود ندارد.

قدرت موجود مساجد در هیچ‌جای دیگری وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی ظهر امروز در همایش وقف با اشاره به نقش مثبت و چشمگیر هیئت امنای مساجد اظهار داشت: خدمت به مساجد در واقع خدمت به قرآن و اهل بیت(ع) است.
وی از هیئت امنای مساجد خواست در کنار توجه به آبادانی مساجد، در جذب مردم به ویژه جوانان به مساجد بیش از پیش اهتمام کنند چون دشمنان برای به تور انداختن جوانان راه‌های مختلف در برنامه خود دارند.
امام جمعه بناب سپس با اشاره به نقش ارزنده و تأثیرگذار مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین جنگ تحمیلی افزود: قدرتی که در مساجد وجود دارد، در هیچ‌جای دیگری وجود ندارد.
وی گفت: همان‌طور که امام راحل(ره) فرمودند، سنگرها را حفظ کنید، قطعاً اگر این محافل گرم و پررونق باشند، آمریکا، انگلیس و سایر ایادی آنها نخواهند توانست علیه این کشور و نظام توطئه‌ای کنند و تمام توطئه‌های آنها خنثی و نقش برآب خواهد شد.
امام جمعه بناب در ادامه با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب اسلام است، مکتبی الهی که تمام حقوق بشریت را در نظر گرفته است.
وی با اشاره به تهدید انقلاب از سوی دشمنان ادامه داد: هر انقلابی که در کشوری رخ می‌دهد دشمنانی دارد که در کمین نشسته‌اند تا از راه‌های مختلف همچون ارعاب، تهدید، تطمیع و یا تحریم آن را به نفع خود مصادره کنند.
وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه همدلی آحاد مردم به پیروزی رسید و حفظ کیان آنان نیز مرهون وفاق ملی مردم و مسئولان است.
امام جمعه بناب تاکید کرد: وحدت و همدلی همان طور که در روند نهضت اسلامی ایران از اهمیت بسزایی برخوردار بوده در حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز حائز اهمیت فراوانی است.
در ابتدای این همایش همچنین رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بناب نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در شهرستان بناب گفت: اخذ 20 سند برای موقوفاتی که فاقد سند بودند، افزایش تعداد 29 مورد وقف جدید و دارای درآمد در عرض سه سال گذشته و 12 مورد وقف جدید و نیز به روز کردن مال‌الاجاره‌ها طبق نرخ عادلانه روز با نظریه کارشناسی از جمله فعالیت‌های این اداره است.
حجت‌الاسلام داود حمیدی افزود: بیمه کردن خادمان مساجد یکی دیگر از اقدامات این اداره در شهرستان بناب است.
وی برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی، حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم را از دیگر برنامه‌های فرهنگی اداره متبوع برشمرد.
حمیدی بیان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن و حمایت از کانون‌های فرهنگی و علمی را می‌توان از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف شهرستان ذکر کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بناب در ادامه سخنان خود اعتبارات مساجد را ناچیز دانست و خواستار توجه و اهتمام بیشتر مسئولان به این بخش شد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول