اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران:

بیش از 4500 علامت استاندارد برای مصالح ساختمانی صادر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: بیش از 4 هزار و 500 علامت استاندارد برای مصالح ساختمانی صادر شده است.

بیش از 4500 علامت استاندارد برای مصالح ساختمانی صادر شده است
نظام‌الدین برزگری در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این سازمان در راستای عملی کردن سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی برای تصدی‌گری امور به بخش خصوصی تلاش می‌کند.
وی با بیان این که دولت سازمان استاندارد را سازمانی ملی در حوزه ریاست جمهوری معرفی کرده است، افزود: در همین راستا این سازمان در تمام حوزه‌های مختلف برای استانداردسازی می‌تواند حضور پیدا کند.
رئیس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران این آزمون را به نوعی نخستین آزمون کارشناسان خبره حوزه استاندارد ذکر کرد و متذکر شد: برای این آزمون مهم در سطح کشور بالغ بر 9 هزار نفر در پنج حوزه استان تهران، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌رضوی، اصفهان و کرمان شرکت کرده بودند.
برزگری تصریح کرد: این استان‌ها چند استان هم‌جوار خود را نیز پوشش داده‌اند.
وی تعداد شرکت‌کنندگان آزمون استاندارد خراسان‌رضوی را بالغ بر 900 نفر برشمرد و یادآور شد: این آزمون شامل تمام رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه می‌شود.
برزگری تنوع در رشته‌های این آزمون را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های موجود برای این تورنومتر ذکر کرد و اظهار داشت: پس از استان تهران استان آذربایجان‌شرقی بیشترین تعداد شرکت کننده را در این آزمون سراسری داشته است.
وی با بیان این که قبول‌شدگان این آزمون به شرکت‌های نظارتی استاندارد در سطح کشور معرفی می‌شوند،خاطرنشان کرد: پیش از این در کشور تنها 630 قلم کالا تحت نظارت سازمان استاندارد قرار می‌گرفت.
رئیس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اظهار کرد: با این حال با اجرای قانون جدید استاندارد بیش از 5 هزار تعرفه گمرکی در کشور باید مورد بررسی کارشناسان این سازمان قرار گیرد.
وی با اشاره به روند نظارت سازمان ملی استاندارد به بخش مصالح ساختمانی تاکید کرد: تاکنون بیش از 4 هزار و 500 علامت استاندارد برای مصالح ساختمانی صادر شده است.
برزگری گفت: در حال حاضر برخی از اقلام مصالح ساختمانی در کشور مانند کاشی و سرامیک استاندارد 100 درصدی دارند.
وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین این سازمان نظارت‌های بسیار خوبی را در حوزه نان‌های صنعتی و حجیم دارد.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول