اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی خبر داد

افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی گفت: میزان سرمایه‌گذاری امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است.

افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت آذربایجان غربی

مهدی داداشی زین‌الدین امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در چایپاره اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری جدید از ابتدای امسال با مقایسه مدت مشابه در سال گذشته یعنی قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بیش از 60 درصد افزایش یافته است که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی تصریح کرد: امسال بیش از 4  هزار و 700 میلیون ریال در بخش صنعت و معدن آذربایجان غربی سرمایه‌گذاری شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم اینک در استان 2 هزار و 700 واحد صنعتی و 369  واحد معدنی دارای پروانه بهره‌برداری فعال وجود دارد که در مجموع بیش از28 هزار میلیارد ریال در این  واحدها سرمایه گذاری شده است و بیش از 64 هزار نفر در آنها به طور مستقیم مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر اعتبارات فوق امسال از محل بنگاه‌های زودبازده و سرمایه در گردش بنگاه‌های  صنعت و معدن بیش از یک هزار و 600 میلیون ریال تسهیلات در اختیار واحدهای صنعتی استان قرار گرفته است که نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

داداشی با بیان اینکه با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کاهش سرمایه‌گذاری در بخش صنعت انتظار داشتیم گفت: خوشبختانه با وجود تمام مشکلات با تلاش مسئولان و همت سرمایه‌گذاران در 9 ماه سال جاری 3 هزار و 150 میلیون ریال سرمایه‌گذاری جدید در بخش صنعت و معدن استان انجام شده است و 140 فقره پروانه بهره‌برداری جدید نیز صادر شده است.

رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی به نام‌گذاری سال جاری مبنی بر جهاد اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: درراستای جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری امسال شکل‌گیری اقدامات جهادگونه دربخش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و معدنی شاهد بودیم.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول