اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

آلودگی نیروگاه‌های تبریز و بناب از واحدهای صنعتی دیگر بیشتر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی درباره آلودگی ناشی از فعالیت دو نیروگاه حرارتی در تبریز و بناب گفت: مجموع بار آلودگی این دو نیروگاه به تنهایی از میزان خروجی دودکش‌های تمام واحدهای صنعتی استان بیشتر است.

آلودگی نیروگاه‌های تبریز و بناب از واحدهای صنعتی دیگر بیشتر است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی از احداث پارکی به نام شهدای هسته‌ای در زمینی به مساحت 5 هکتار در شهرستان اهر خبر داد.
وی گفت: به منظور ارج نهادن به مقام والای شهدای هسته‌ای کشور به‌عنوان پیشگامان حفاظت از محیط‌ زیست و تاکید بر تلاش بیشتر برای ارتقای این دانش در کشور از محل مشارکت صنایع بزرگ استان و همکاری فرمانداری و شهرداری اهر، پارک شهدای هسته‌ای در زمینی به مساحت 5 هکتار در این شهرستان ایجاد می‌شود که تاکنون نسبت به تملک زمین، تفکیک و طراحی نقشه پارک اقدامات لازم صورت گرفته است.
رئیسی افزود: انرژی‌های پاک از جمله انرژی هسته‌ای، صرف نظر از تمام مزایای اقتصادی، سازگارترین نوع انرژی با محیط زیست محسوب می‌شود که دستیابی و استفاده از آن در مقیاس بزرگ می‌تواند تاثیر خوبی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد. 
وی با اشاره به بار آلودگی ناشی از فعالیت دو نیروگاه حرارتی در تبریز و بناب گفت: مجموع بار آلودگی این دو نیروگاه به تنهایی از میزان خروجی دودکش‌های تمام واحدهای صنعتی استان بیشتر است که به این ترتیب می‌توان نقش استفاده از انرژی‌های پاک در صنایع بزرگ را محاسبه کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز در شهرهای بزرگ استان به منظور پیشگیری از ابتلا به آلودگی هوا در آنها تصریح کرد: در شهرهای با جمعیت بالای 100 هزار نفر از هم‌اکنون باید به فکر ایجاد کمربند فضای سبز و افزایش سرانه فضای سبز باشیم تا همانند تبریز به یکباره با آلودگی هوا محصور نشویم.
رئیسی در پایان با ابراز امیدواری عنوان کرد که پروژه پارک هسته‌ای اهر تا یک سال دیگر به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/ح30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول