اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فضایی معنوی

حرم امامزاده عبدالله(ع) بافق غبارروبی شد

خبرگزاری فارس: آیین غبارروبی ضریح مطهر امامزاده ظهیرالدین عبدالله بن موسی الکاظم (ع) بافق در فضایی آکنده از معنویت و ذکر دعا و صلوات با گلاب ناب شست‌وشو و عطرافشانی شد.

حرم امامزاده عبدالله(ع) بافق غبارروبی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافق عصر امروز در حاشیه مراسم غبارروبی از حرم مطهر امامزاده عبدالله بافق که با حضور امام جمعه و فرماندار بافق، مسئولان اوقاف استان و جمعی از ارادتمندان به خاندان اهل بیت (ع) انجام شد، اظهار کرد: علاوه بر چند قطعه طلا، مبلغ 22 میلیون و 750 هزار تومان از نذورات دو ماهه اخیر زائران از داخل ضریح امامزاده جمع‌آوری وبه حساب مربوطه واریز شد.
حجت‌الاسلام محمدعلی فلاح ضمن رد شایعاتی که نذورات این بقعه در مناطق دیگر هزینه می‌شود، افزود: 40 درصد از این نذورات و هدایا در امور عمرانی، 30 درصد در امور مدیریتی و 20 درصد در امور فرهنگی آستان مقدس امامزاده عبدالله هزینه می‌شود و 10 درصد بقیه نیز حق‌التصدی است.
وی در ادامه از تشکیل مرکز فرهنگی قرآنی در جوار آستان مقدس امامزاده ظهیرالدین عبدالله بن موسی الکاظم (ع) بافق خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، به زودی یک گروه متشکل از کارشناسان فرهنگی و مذهبی برای برنامه‌ریزی و سازماندهی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این آستان مقدس مستقر شده و زیر نظر هیئت امناء فعالیت خواهند کرد.
فلاح تاکید کرد: پیگیری اجرای طرح جامع حرم مطهر امامزاده ظهیرالدین عبدالله بن موسی الکاظم (ع) از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق در این بقعه شریف است.
وی خاطرنشان کرد: امروز در این آیین بعد از سال‌ها پنج نفر از معتمدان شهرستان بافق به عنوان هیئت امنای آستان مقدس معرفی شدند که به زودی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
به گزارش فارس، این بارگاه مطهر که چون نگینی در مرکز شهرستان بافق قرار دارد از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) است که مردم استان یزد و دیگر مناطق کشور اعتقاد راسخی به آن داشته و همواره از کراماتش بهره‌مند شده‌اند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول