اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران خبر داد

ایران میزبان همایش نانو فناوری در ماه فوریه 2012

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از برگزاری همایش نانو فناوری در ماه فوریه 2012 به میزبانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

ایران میزبان همایش نانو فناوری در ماه فوریه 2012

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نظام‌الدین برزگری امروز در دومین همایش عایق‌های ساختمانی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به این که مسئولیت دبیرخانه فناوری نانو بر عهده ایران است این همایش در ماه میلادی 2012 به میزبانی جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

وی در ادامه به نقش عایق‌های ساختمانی اشاره کرد و افزود: در مسئله ساخت و سازها عایق‌های رطوبتی نقش بسزایی ایفا می‌کند زیرا هر کاری در ساختمان انجام گیرد اگر با پوشش و عایقی حفظ کنیم ساختمان‌ می‌تواند دوام و بقا داشته باشد.

برزگری اظهار داشت: عایق‌های رطوبتی از لحاظ جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان‌ها بسیار تاثیر گذار است.

این مقام مسئول با اشاره به این که امسال شاهد اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بودیم تصریح کرد: هم اکنون بحث انرژی به بحث مهمی در کشورمان تبدیل شده و در دنیا شاهد اجرای استانداردهای50 هزار و یک هستیم که این استانداردها بحث مدیریت انرژی را مطرح می‌کند.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با بیان اینکه در کشورمان به تازگی به این موضوع پرداخته‌ایم ادامه داد: در بحث ساختمان‌ها، عایق‌های رطوبتی نقش اول را ایفا می‌کند به طوری که در بحث سرمایش و گرمایش ساختمان‌ها شاهد این مهم هستیم.

برزگری در ادامه با بیان اینکه در بحث ساختمان‌سازی موضوع استفاده از بتن یک صنعت تلقی می‌شود افزود: در ساخت و سازها شاهد استفاده از این صنعت هستیم در حالی‌که با استفاده از فناوری‌های نوین می‌توانیم شاهد استفاده از پلی‌استایرن در سقف و دیواره ساختمان‌ها باشیم.

این مقام مسئول با تاکید بر این که باید با تبلیغات مردم را در زمینه استفاده از عایق‌های رطوبتی نوین آگاه کرد خاطرنشان کرد: ما باید در رابطه با محصولات با کیفیت اطلاع رسانی داشته باشیم تا مردم و حتی انبوه‌سازان به این سمت ترغیب شوند.

وی تاکید کرد: در همین ارتباط برای امر اطلاع‌رسانی در ادارات کل استاندارد استان‌ها، در سال‌جاری 30 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که بر اساس شرایط هر استان به آنها اختصاص داده شده است.

در ادامه به بحث فعالیت واحدهای صنعتی و رعایت استانداردها از سوی واحدهای صنعتی اشاره کرد و افزود: بیش از صدها واحد تولیدی در کشور فعال هستند که همه آنها بحث استانداردها را رعایت می‌کنند و به نشان استاندارد در محصولات توجه می‌کنند.

دومین همایش عایق‌های ساختمانی به مدت 2 روز و به میزبانی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان رضوی در هتل پارس مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول