اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

ولایت‌فقیه جوهره انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافق گفت: ولایت، جوهره انقلاب اسلامی است و پیروزی انقلاب رخدادی بود که همه دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد.

ولایت‌فقیه جوهره انقلاب اسلامی ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بافق با اشاره با گرامیداشت فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای دین و اصول اسلام به پیروزی رسید و همین موضوع سبب پویایی و ماندگاری این انقلاب است.
وی با بیان ویژگی‌هایی از امام راحل افزود: اخلاص و شجاعت امام باعث شد تا ایشان به راحتی در برابر رژیم پهلوی بایستد و در همه صحنه‌ها حرف خود که همان حرف خدا و رسولش بود را به گوش آن رژیم برساند و همین ویژگی‌های منحصر به فرد امام است که وی را از همه شخصیت‌های سیاسی و مذهبی دنیا متمایز کرده است.
امام جمعه بافق تصریح کرد: حضور همه قشرهای مردم اعم از روحانی، دانشجو و ... در صحنه مبارزه علیه رژیم پهلوی در دفاع از ارزش‌های اسلام و معارف دینی به رهبری امام خمینی(ره) انقلاب را در مسیر خود قرار داد و به پیروزی رساند و این انقلاب بر مبنای دین و اصول اسلام به پیروزی رسید و همین موضوع سبب پویایی و ماندگاری این انقلاب است.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران یادآور شد: خدمات بسیار بزرگی در طول 30 سال انقلاب انجام گرفته است که نباید آنها را نادیده گرفت و این اقدامات همه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و امام راحل است.
سلیمانی هم‌چنین با اشاره تحولات بزرگ کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی یک تحول عظیم در همه زمینه‌ها به وجود آورد که هرگز قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست و مردم باید قدر این اقدامات و موفقیت‌ها را بدانند.
امام جمعه بافق در ادامه سخنان خود به اهمیت حضور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمن در این شرایط حساس انتخاب برای خدشه‌دار کردن این رویداد مهم سیاسی و فرهنگی کشور برنامه‌ریزی کرده است که مردم باید با هوشیاری و درایت و بصیرت خود، این توطئه را نیز خنثی کنند.
سلیمانی با بیان اینکه انتخابات در توسعه سیاسی آینده کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: قانون‌مداری و حضور مردم از مواردی است که هم مردم باید به آن توجه داشته باشند و هم کاندیداهایی که در جریان انتخابات مجلس حضور دارند و این دو مسئله باید سرلوحه کار آنان قرار گیرد تا دشمن نتواند در این موضوع وارد شود.
وی هم‌چنین تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا را یادآور شد و بیان داشت: سران استکبار و هم‌دستان آنان چون نتوانستند با اقدامات خود از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های کشور اسلامی ایران جلوگیری کنند، این‌بار با مطرح کردن موضوع تحریم نفت ایران قصد دارند برای دلسردی و عدم حضور مردم در همه صحنه‌ها به ویژه انتخابات به اهداف شوم خود برسند.
سلیمانی خاطرنشان کرد: چالش‌های پیش آمده برای اقتصاد کشورهای اروپایی و آمریکایی نشان از ضعف و ناتوانی این کشورها در اداره کردن امور مربوط به مردمشان است.
وی تصریح کرد: امروز ایران بیش از 30 سال است که در تحریم است و این موضوع نه تنها مشکلی برای کشور به وجود نیاورده است بلکه باعث کسب موفقیت‌ها و تحولاتی بزرگی در زمینه‌های علمی و پژوهش هسته‌ای برای این نظام شده است.
امام جمعه بافق تحریم نفتی ایران را ضربه‌ای بزرگ به اقتصاد دنیای غرب و کشورهای اروپایی عنوان کرد و یادآور شد: این تحریم‌ها هرگز نخواهد توانست خللی در اداره و قدرت مردم در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.
تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، گرامیداشت آغاز امامت حضرت حجة بن‌ الحسن(عج)، تحلیل گوشه‌هایی از فرمایشات حضرت علی(ع) در نهج البلاغه در مورد جایگاه مردم در نظام اسلامی، گرامیداشت هفته وقف و توجه مردم به اهمیت موقوفات و ... از مواردی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به آن اشاره کرد.
انتهای پیام/خ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول