اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات حوزه شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل:

احتمال رد صلاحیت تأیید صلاحیت‌ها وجود دارد/ انتشار شایعات رد یا تأیید صلاحیت‌ها غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات حوزه شهرستان کاشان و آران و بیدگل گفت: احتمال اینکه در مرحله سوم بررسی صلاحیت‌ها، کاندیداهای تأیید صلاحیت شده رد صلاحیت شوند وجود دارد.

احتمال رد صلاحیت تأیید صلاحیت‌ها وجود دارد/ انتشار شایعات رد یا تأیید صلاحیت‌ها غیرقانونی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حجت‌الاسلام حبیب‌الله یوسفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه مرحله بررسی می‌شود.
وی افزود: تأیید صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی پس از مرحله نخست در هیئت‌های اجرایی شهرستان، در مرحله دوم توسط هیئت‌های نظارت بر انتخابات استان اصفهان و با هماهنگی هیئت نظارت مرکزی اعلام می‌شود.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات حوزه شهرستان کاشان و آران و بیدگل با اشاره به اینکه مرحله دوم تأیید صلاحیت‌ها اول بهمن سال جاری به پایان رسیده عنوان کرد: مرحله سوم تأیید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان از دوم بهمن آغاز و تا 21 بهمن ‌ماه به طول می‌انجامد.
یوسفی ادامه داد: داوطلبانی که رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت آنان ابلاغ شده 24 ساعت فرصت دارند که شکایت خود را به شورای نگهبان و یا هیئت نظارت استان تحویل دهند.
وی همچنین یادآور شد: نامزدهایی که در دو مرحله قبلی تأیید صلاحیت شده‌اند احتمال اینکه در مرحله سوم توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شوند وجود دارد.
این مسئول اضافه کرد: نامزدهای تأیید شده در مرحله اول و دوم، چنانچه در مرحله سوم توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شوند تا 22 بهمن جاری رد صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان به آنان ابلاغ می‌شود.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات حوزه شهرستان کاشان و آران و بیدگل خاطرنشان کرد: بعد از اعلام رد صلاحیت‌شدگان در 22 بهمن‌ماه جاری توسط شورای نگهبان این افراد تا پایان وقت اداری 24 بهمن‌ماه به مدت سه روز فرصت دارند شکایت خود را به شورای نگهبان ابلاغ کنند.
یوسفی ادامه داد: شورای نگهبان بعد از دریافت شکایات از 25 بهمن ماه تا اول اسفندماه فرصت دارد به بررسی صلاحیت دقیق این افراد پرداخته و نظر نهایی خود را تا دوم اسفند به وزارت کشور اعلام کند.
وی بیان داشت: سوم اسفندماه فرمانداری‌ها موظف هستند اسامی نامزدهای تأیید شده شورای نگهبان را اعلام کنند و از نیمه شب چهارم اسفندماه، تبلیغات کاندیداها آغاز و تا نیمه شب پنجشنبه 11 اسفند ادامه دارد.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات حوزه شهرستان کاشان و آران و بیدگل تأکید کرد: در این فرصت باید دقت شود تا تبلیغات نامزدها منطبق با قانون باشد.
این مسئول همچنین شایعات تأیید و یا رد صلاحیت منتشر شده را غیرقانونی خواند و اذعان داشت: شهروندان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل باید منتظر اعلام نهایی تأیید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان باشند.
وی با اشاره به مشاهده برخی تخلفات صورت گرفته انتخاباتی در شهرستان کاشان اعلام کرد: تاکنون هیچ گزارش کتبی در مورد تخلفات در حوزه کاشان به ستاد نرسیده است.
انتهای پیام/ن10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول