اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد تاکید کرد

لزوم تجدیدنظر در سیاست‌های جمعیتی کشور

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد بر لزوم تجدیدنظر در سیاست‌های جمعیتی کشور تاکید کرد.

لزوم تجدیدنظر در سیاست‌های جمعیتی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی، جواد آرین‌منش نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نگاه اجمالی به نتایج به دست آمده در سرشماری نفوس و مسکن سال‌جاری نشان ‌دهنده روند کاهش سریع و نگران کننده نرخ رشد جمعیت کشور است.
طبق گزارشات مرکز آمار جمعیت کشور به نزدیک 75 میلیون نفر رسید و نرخ رشد جمعیت 3/1 درصد اعلام شد، در حالی‌ که تعداد نفرات هر خانوار در سال 1375 رقمی معادل 4/4 بود، این رقم در سال 1385 به 4 نفر و در سال‌جاری به 6/3 نفر رسید، یعنی در فاصله 10 ‌ساله 75 تا 85 مواجه با کاهش 4 دهم درصدی بوده‌ایم، اما این بار فقط در فاصله 5 سال مواجه با کاهش 4 دهم درصدی بعد خانوار هستیم.
مفهوم این اعداد بیانگر گرایش شدید خانوارها به سوی تک فرزندی است که در آینده‌ای نه چندان دور توقف جمعیت و پیری جمعیت را سبب می‌شود و سرمایه عظیم جوانی جمعیت کشور را از دست خواهیم داد.
آرین‌منش گفت: کشوری که محور یک انقلاب بزرگ در جهان است برای رسیدن به اهداف بزرگ و دستیابی به تمدن بزرگ اسلامی نیازمند جمعیتی جوان، پویا، بانشاط و فرهیخته است. بایستی در جهت پیشگیری از سقوط‌ آزاد جمعیت کشور سریعا سیاست‌های جمعیتی را در جهت تشویق به افزایش جمعیت و حمایت از مادران و خانواده‌ها و رفع محدودیت‌های حمایتی دگرگون کرد.
انتهای پیام/ش30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول