اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

4 هزار کیلومتر ریل‌گذاری در کشور نیاز داریم

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در حال حاضر برای تکمیل شبکه ریلی ایران، به بیش از 4 هزار کیلومتر ریل‌گذاری نیاز داریم.

4 هزار کیلومتر ریل‌گذاری در کشور نیاز داریم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شهریار افندی‌زاده ظهر امروز در جمع اعضای پایانه مرزی سرخس اظهار داشت: ترانزیت کشور از سه سال گذشته تاکنون با تشکیل کارگروه ویژه ترانزیت توسعه مناسبی پیدا کرده است.
وی ترانزیت را عاملی برای انتقال فرهنگ‌ها بین کشورهای مختلف دانست و متذکر شد: در حال حاضر ایران به عنوان یکی از مهم‌‌ترین مسیرهای ترانزیتی بین کشورهای آسیای میانه مطرح است که باید از این ظرفیت ویژه نهایت استفاده را برد.
نماینده ویژه دولت در امر ترانزیت کشور به کریدور شمال به جنوب اشاره کرد و متذکر شد: با رایزنی‌های انجام شده کشور‌های عضو این کریدور پس از انسداد چند ساله مجددا فعال شده است.
وی با بیان این که یکی از مهم‌ترین مسیرهای حمل کالا برای ترانزیت در این کریدور کشور ایران است، تصریح کرد: با عبور کالاها از این مسیر مهم بین 30 تا 40 درصد در زمان و هزینه‌های مربوطه کاسته می شود.
افندی‌زاده تاکید کرد: این کریدور با انتقال کالاها از مسیرهای بندر هندوستان، بندرعباس و آستارا و هم‌چنین استفاده از کریدورهای فرعی نقش بسیار مهمی را در ترانزیت مطمئن کالا بازی می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه تمام کشورهای عضو ایران را برای عبور کالاها از این مسیر انتخاب کرده‌اند، ابراز داشت: در همین راستا باید شبکه ریلی کشور توسعه‌ای مناسب را داشته باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: به همین منظور توجه به کریدور زاهدان به مشهد و سرخس، توسعه پایانه‌های مرزی از نظر فناوری، ایجاد پنجره‌های واحد و هماهنگی با سایر ارگان‌های ذی‌ربط از جمله اولویت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به حساب می‌آید.
وی با اشاره به جابه‌جایی بیش از 5/9 میلیون تن کالا در سال 89 از کشور خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل خود بیش از 34 درصد رشد داشته است.
افندی‌زاده تاکید کرد: هم‌چنین 110 کشور دنیا کالاهای خود را در این مدت از کشور ایران عبور داده‌اند.
وی با بیان اینکه این میزان رشد در کشور یک توقع را ایجاد کرده است، گفت: در 10 ماهه امسال نیز بالغ بر 8 میلیون و 200 هزار تن کالا از کشور ما جابه‌جا شده که رشد 6/2 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل خود نشان می‌دهد.
انتهای پیام/ش20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول