اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز از عدم سرمایه‌گذاری در ایجاد مونوریل انتقاد کرد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از عدم سرمایه‌گذاری در حوزه ایجاد مونوریل و کمبود پمپ‌های گاز CNG شهر در تبریز اظهار گلایه کرد.

امام جمعه تبریز از عدم سرمایه‌گذاری در ایجاد مونوریل انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، در دیدار با اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز اظهار کرد: هوای پاک و محیط زیست سالم از نعمت‌های رایگان و مواهب خدادادی است که ارزش واقعی آن به دلیل دستیابی بدون زحمت بشر به آن ناشناخته باقی مانده است.

شبستری با اشاره به وابستگی سلامت انسان‌ها به هوای سالم و محیط زیست عاری از آلودگی افزود: نباید صرف هزینه زیاد برای حفاظت از محیط زیست و کاهش بار آلودگی به‌عنوان اسراف و هزینه‌های زاید و تحمیلی تلقی شود.

وی با اشاره به ماندگاری آلودگی هوا در فصول سرد سال در جو تبریز اضافه کرد: برای جلب مشارکت مردم در کاهش آلودگی هوا و استفاده کمتر از وسائط نقلیه شخصی در شرایط بحرانی هوا، باید فرهنگ‌سازی قبلی توسط صدا و سیمای استان صورت گرفته و برنامه‌های مختلفی از این رسانه به انعکاس پیام‌های زیست محیطی اختصاص یابد.

امام جمعه تبریز با اظهار گله‌مندی از عدم سرمایه‌گذاری در حوزه ایجاد مونوریل و کمبود پمپ‌های گاز CNG شهر تبریز اضافه کرد: متصدیان دولتی باید بیشتر از مردم برای تحقق مصوبات زیست محیطی اهتمام ورزیده و در خصوص توسعه فضای سبز شهر تبریز حرکت جهاد گونه به عمل آورند.

بیوک رئیسی دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوا و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با ارائه گزارشی از عملکرد کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز، رسیدن به استانداردهای ملی سرانه فضای سبز و شاخص‌های آلودگی را نیازمند برنامه میان مدت 5 و 10 ساله دانست و تاکید کرد: همگام با توسعه زیرساخت‌های صنعتی و افزایش جمعیت در طول نیم قرن اخیر، ملاحظات زیست محیطی کافی مدنظر قرار نگرفته و برای متعادل کردن تاثیرات نامطلوب صنعت با ظرفیت‌های طبیعی منطقه باید در چشم‌انداز 20 ساله و در برنامه‌های پنج ساله به دنبال جبران فشارهای وارده بر محیط زیست باشیم.

وی با اشاره به اهتمام اداره کل حفاظت محیط زیست به اجرای کامل قوانین و مصوبات مختلف دولت و مجلس در خصوص حفاظت از محیط زیست گفت: کمیته ویژه‌ای از کارشناسان خبره این اداره کل نحوه اجرایی کردن مفاد زیست محیطی قانون برنامه پنجم را بررسی و به سازمان‌ها و شرکت‌های ذی‌نفع اعلام و از طریق طرح پایش و کنترل ضوابط زیست محیطی، میزان تحقق آن را رصد می کنند.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول