اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

ایجاد اشتغال بزرگ‌ترین خدمت به مردم کردستان است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان با بیان اینکه ایجاد اشتغال بزرگ‌ترین خدمت به مردم کردستان است، گفت: آمار بیکاری در این استان فراتر از آمار 11 درصدی اعلام شده است.

ایجاد اشتغال بزرگ‌ترین خدمت به مردم کردستان است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علیرضا شهبازی شامگاه پنج‌شنبه در مصاحبه با خبرنگاران در سالن دولت استانداری کردستان اظهار داشت: حرکت‌های خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف آغاز شده است که در سال‌های آینده نتایج و ثمرات آن برای مردم ملموس خواهد بود.
استاندار کردستان با بیان اینکه خدمت در دولت‌های گذشته در این استان تنها در قالب شعار بوده است، افزود: اگر تلاش و کارهایی که اکنون در بخش‌های عمرانی و زیربنایی صورت می‌گیرد در دولت‌های گذشته انجام می‌شد در حال حاضر با چنین حجم کاری روبه‌رو نبودیم.
وی با اشاره به قدرشناسی مردم کردستان از افراد خدوم، خاطر نشان کرد: مردم کردستان نیازمند خدمت و کار هستند و بدون شک افرادی که به آنها ارائه خدمت نمایند قدر آن را دانسته و خدمات آنها را ارج می‌نهند.
وی خط قرمز استاندار در برخورد با مدیران دستگاه‌های اجرایی را کار و ارائه خدمات مناسب به مردم استان خواند و تصریح کرد: با مدیرانی که در این زمینه کوتاهی کنند برخورد می‌شود.
 
*کردستان در سال گذشته استان برتر در جذب اعتبارات بود
استاندار کردستان به جذب اعتباراتی افزون بر اعتبارات اختصاص یافته در قالب بودجه به استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 89 علاوه بر اعتبارات بودجه‌ای نزدیک به 2 برابر آن هم اعتبار جذب کرده‌ایم به طوری که کردستان در سال گذشته استان برتر کشور در زمینه جذب اعتبارات شد.
به گفته شهبازی، امسال نیز جدای از اعتبارات اختصاص یافته، مقدار قابل توجهی اعتبار جذب کرده‌ایم و به دنبال موارد دیگری از این دست هستیم که تحقق آنها کمک شایانی به جبران کاستی‌های موجود در استان می‌کند.
وی از جذب اعتبارات توسط مدیران به‌عنوان بزرگ‌ترین خدمت به مردم کردستان نام برد و افزود: اما در صورتی که با عدم تدبیر لازم زمینه برگشت اعتبارات را فراهم نماییم این بزرگترین ظلم در حق این مردم است.
استاندار کردستان یادآور شد: اگر چه در این استان فصل کاری مشخص و کوتاه است اما با تدابیری که اندیشیده می‌شود تمامی اعتبارات را جذب می‌کنیم و مانع از برگشت آنها خواهیم شد کما اینکه برگشت اعتبارات در سال‌های گذشته اتفاق افتاده بود.
 
*آمار 11 درصدی بیکاری در کردستان تا واقعیت فاصله دارد
شهبازی در ادامه سخنان خویش از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کردستان به‌عنوان دو دغدغه مهم مسئولان کشوری و استانی نام برد و گفت: حرکت‌های قابل توجهی در این بخش‌ها آغاز شده است که در آینده نتایج آن برای مردم مشخص می‌شود.
به گفته وی، پروژه‌های عمرانی استان زمینه‌ای برای اشتغالزایی است و با استمرار این پروژه‌ها میزان اشتغالزایی افراد و کارگران نیز مستمر و تثبیت می‌شود.
استاندار کردستان با بیان اینکه آمار بیکاری در این استان فراتر از آمار 11 درصدی اعلام شده است، اضافه کرد: اکنون برای کاهش این آمار حرکت‌هایی انجام شده و در دست پیگیری است.
وی گسترش صنایع دستی و مشاغل خانگی، تبدیل زمین‌های دیم به آبی، سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و معدن و ایجاد پروژه‌های عمرانی را از جمله اقدامات دولت برای ایجاد اشتغال و کاستن از آمار بیکاری در کردستان برشمرد.
شهبازی در پایان گفت: برای صحت و یا عدم صحت اشتغالزایی راستی‌آزمایی انجام می‌شود و از افرادی که اسامی آنها در سامانه اشتغال ثبت شده است به صورت رندومی پیگیری خواهد شد.
انتهای پیام/ح10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول