اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر

13 طرح در نهاوند کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در دهه فجر امسال 13 طرح خدماتی، عمرانی، تولیدی جهاد کشاورزی نهاوند افتتاح و یا عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

13 طرح در نهاوند کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، احد ظفری بعد از ظهر امروز در جمع مدیران واحدهای جهاد کشاورزی در شهرستان نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند با توجه به وجود سراب‌های خروشان و پرآب توانسته است 12 درصد از کل محصولات تولیدی، زراعی و باغی استان را تولید کند.
وی افزود: کل بهره‌برداران بخش کشاورزی استان همدان تعداد 142 هزار و 700 بهره‌بردار هستند که 17 هزار و 500 بهره‌بردار از آنها متعلق به نهاوند است که 12.5 درصد از کل بهره‌برداران استان را شامل می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از افتتاح 13 پروژه خدماتی، تولیدی و عمرانی جهاد کشاورزی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این تعداد پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار انجام می‌شوند که 10 درصد بیش از پروژه‌ها و اعتبارات مدت مشابه سال قبل است.
وی عمده پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر را شامل تجهیز و نوسازی اراضی روستایی، آبیاری بارانی روستاهای چناری، بره فراخ، حسین‌آباد، لیلان، بندامان، میلاب، پرورش ماهی روستای بابارستم، احداث راه عشایری روستاهای دره روغنی، راه مگسان، بهسازی چشم ویژه عشایر در روستاهای هفت چشمه و احداث ساختمان شرکت تعاونی زنان روستای طائمه دانست.
ظفری گفت: در سال 90 تاکنون 814 نفر در بخش‌های مختلف جهاد کشاورزی ایجاد شغل شده که سهمیه و تعهد جهاد کشاورزی تا پایان سال 798 نفر بوده است.
وی ابراز کرد: مهمترین اولویت و برنامه‌های کاری جهاد کشاورزی نهاوند ایجاد اشتغال، تجهیز و نوسازی اراضی، آبیاری تحت فشار و اصلاح باغات است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: امسال برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب از یک هزار و 520 هکتار که سهم این شهرستان در بخش ایجاد آبیاری تحت فشار بوده تاکنون 780 هکتار از اراضی نهاوند مجهز این سیستم شده‌اند که این امر موجب کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی به میزان 30 درصد شده است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول