اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول موسسه فرهنگی شهدای کربلا خبر داد

برگزاری عقد زوج‌های جوان کرمانی در حرم امام رضا

خبرگزاری فارس: مسئول موسسه فرهنگی شهدای کربلا گفت: برگزاری خطبه عقد زوج‌های جوان کرمانی در حرم مطهری امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) توسط موسسه فرهنگی شهدای کربلا انجام می‌شود.

برگزاری عقد زوج‌های جوان کرمانی در حرم امام رضا

محمدمهدی خردبخش امروز در حاشیه نمایشگاه 90 ماه حماسه فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است، باید همه مجموعه‌های فرهنگی مذهبی چه هیئتی و چه موسسه‌های قرآنی تبدیل به دانشگاه شوند و این یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

وی افزود:‌ این نمایشگاه از غرفه‌های متعددی تشکیل شده که همه فعالیت‌ها و کارهای خود اعضای موسسه فرهنگی شهدای کربلا است، غرفه اول دریای سراب است و این غرفه در مورد مباحث فرقه‌شناسی مانند وهابیت، شیطان پرستی، بهائیت و ... فعالیت دارد.

مسئول موسسه فرهنگی شهدای کربلا بیان داشت: در غرفه دیگر این نمایشگاه بحث باران سرخ است که در مورد جنگ نرم از مسائل و مواردی که در حال حاضر در کشور با آن مواجه هستیم و بیانات مقام معظم رهبری در این مورد بیان فرمودند.

وی عنوان کرد: غرفه دیگر موضوع آن خورشید منور در مورد ولایت فقیه است و ولایت فقیه حرف و صحبت جامعه است و باید روی آن تاکید داشته باشیم و در این قسمت بخش‌هایی از تاریخچه ولایت فقیه و بخش‌های مختلفی از زندگی مقام معظم رهبری آمده است.

خردبخش گفت: غرفه دیگر به اسم خیمه دیدار در مورد زندگی امام زمان (عج) است، غرفه دیگر کوچه باغچه‌ها در مورد کودکان و نوجوانان است و در زمینه‌های مختلف آموزش می‌بینند، مانند سفالگری، قصه‌گویی و فعالیت‌های مختلف دیگری انجام می‌شود.

خردبخش بیان کرد: غرفه دیگر به نام شاهدان شهر در مورد 11 نفر از شهدا از جمله شهید باهنر، شهید توکلی و شهید ضیاءالدینی و شهدای دیگر است.

وی عنوان کرد: غرفه دیگر دفتر خدمات مسافرتی است که کارهای متعددی انجام می‌دهد، مانند اردوهای یک روزه و چند روزه علمی، زیارتی، تفریحی در داخل شهر یا خارج شهر و استان کرمان برای مهدکودک‌ها و مدارس را برنامه‌ریزی می‌کند.

مسئول موسسه فرهنگی شهدای کربلا افزود: طرح دیگر دفتر، خدمات مسافرتی در مورد زوج‌های جوان است که می‌خواهند عقد خود را در حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برگزار کنند با هماهنگی با روابط عمومی این دو حرم مطهر انجام می‌شود و هزینه‌های آن بر اساس موقعیت زمانی که افراد برده می‌شود و برای قم اگر غیر از زمان پیک باشد، زیر 70 هزار تومان و مشهد مقدس زیر 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است و در ایام پیک این مبلغ فرق می‌کند و خانواده‌ها به هر اندازه همراه این زوج باشند، قیمت حدود 20 هزار تومان و بالاتر است و همه امکانات در آن جا وجود دارد.

خردبخش افزود: آموزش مداحی برای آقایان 15 تا 30 ساله و خانم‌های 20 تا 30 سال است و برگزاری اردوهای فرهنگی، علمی، تفریحی همراه با کلاس‌های آموزشی احکام، اخلاق، تغذیه، اصول مداحی و مشاوره است و مداحان ما باید در این چند مقوله فعالیت کنند تا آن مسائل زیرساختی پایه‌ریزی شود تا بتوانند در زمینه مداحی فعالیت داشته باشند.

وی عنوان کرد: در غرفه دیگر چاپ عکس رنگی بر روی اشیا است، به‌عنوان نمونه لیوانی داریم که روی آن چاپ شده، اما معلوم نیست و وقتی که آب جوش یا چای ریخته شود، عکس آن نمایان می‌شود و این کار ابتکاری خود بچه‌های کرمان است.

خردبخش گفت:‌ در غرفه دیگر موسسه فرهنگی قرآن و عترت آوای انتظار نور است، این موسسه محافل و مجالس قرآنی را برگزار می‌کند و کلاس‌های مختلف قرآنی و برنامه‌های که در مورد قرآنی باشد در این قسمت اجرا می‌شود و جشنواره‌ای در قالب این موسسه داریم به اسم جشنواره مسجد، محله و خانواده که اجرای برنامه‌های اجتماعی، علمی، قرآنی، فرهنگی و ورزشی ویژه تمام اعضای خانواده و زوج‌های جوان در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این نمایشگاه برگزاری این جشنواره است، افزود: پیوند و استحکام ارتباط مسجد و مکان‌های مذهبی با اهالی محله و ایجاد انگیزه فعالیت‌های اجتماعی در بین اعضای محله، شناسایی توانمندی‌های هر محله و تعامل و همکاری بین مجموعه‌های فرهنگی هنری، قرآنی، ورزشی و مذهبی بین هر محله با دیگر محله‌ها و ایجاد شور و نشاط و ارتقا سطح تندرستی و پر کردن اوقات فراغت خانواده در محله این طرح در روزهای جمعه هر هفته انجام می‌شود.

خردبخش اذعان داشت: غرفه‌های دیگر در مورد طب اسلامی و حجاب و عفاف و صنایع دستی بانوانی است که اعضای موسسه فرهنگی شهدای کربلا از وسایل دور ریختنی درست کردند و موسسه وصال آسمانی برگزاری مراسم جشن زوج‌های جوان را با هزینه‌های بسیار کم انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول