اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم خبر داد

واژگونی پژو و انتقال 5 مجروح به بیمارستان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: واژگونی یک دستگاه پژو در روز گذشته منجر به مجروح شدن پنج نفر شد.

واژگونی پژو و انتقال 5 مجروح به بیمارستان
محمدجواد باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در سخنانی با اشاره به واژگونی یک دستگاه پژو در جاده سلفچگان اظهار کرد: در این حادثه که پنجم بهمن ماه ساعت هفت و 25 دقیقه رخ داده است، پنج نفر مجروح داشته است.
وی ادامه داد: این حادثه در جاده سلفچگان روی داده که با حضور پرسنل اورژانس 115 در محل حادثه و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، مجروحین حادثه توسط دو دستگاه آمبولانس این مرکز به بیمارستان نکویی منتقل شدند.
 
* اقدامات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم در 28 صفر
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم در ادامه سخنان خود با اشاره به آمادگی کامل اورژانس 115 برای پوشش مراسم تجمع عظیم عزاداران در 28 صفر بیان کرد: در جلسه هماهنگی که به منظور پوشش مراسم عزاداری 28 صفر و تعطیلات این ایام در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان برگزار شد، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد، اورژانس 115 همچون گذشته با استفاده از تمام توان و امکانات خود در این مراسم حضور داشته باشد.
وی افزود: تعداد هفت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز به امکانات کامل پزشکی و درمانی این مرکز، در مسیر تردد دسته‌های عزاداری منتهی به حرم مطهر و در میدان آستانه مستقر شدند.
باقری افزود: پایگاه فوریت‌های پزشکی (اورژانس115) مستقر در حرم مطهر نیز با تمام توان (استقرار نیروهای پزشک و پرستار آقا و خانم) به ارائه خدمات سرپایی اقدام کرد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در حرم مطهر با توجه به شلوغی و ترافیک سنگین موجود در حرم مطهر و اطراف آن از اعزام بیمار به بیمارستان جلوگیری کرد.
وی اضافه کرد: استقرار تمام آمبولانس‌های پایگاه‌های شهری در میادین اصلی شهر و نیز استقرار تمام آمبولانس‌های پایگاه‌های جاده‌ای در جاده‌های مواصلاتی استان از عصر روز شنبه اول بهمن تا پایان تعطیلات این ایام و تا زمان عادی شدن تردد در سطح استان، از دیگر تمهیدات پیش‌بینی شده مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم بود.
باقری گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم، دارای 32 پایگاه شهری و جاده‌ای است که علاوه بر به کارگیری تمام نیروهای عملیاتی این پایگاه‌ها، تعداد 20 نفر از سایر پرسنل این مرکز به منظور خدمت‌رسانی به عزاداران در ایام رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) فراخوان شدند.
 
* درمان سرپایی بیش از 200 زائر و عزادار در روزهای پایانی صفر
باقری در ادامه افزود: عوامل حاضر در اطراف حرم مطهر و در مسیر دسته‌های عزاداری در مجموع 223 نفر از زائران و عزاداران را به صورت سرپایی و با استفاده از امکانات پزشکی ـ درمانی در محل مداوا کردند و سه نفر به منظور بررسی و انجام اقدامات تشخیصی بیشتر به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.
لازم به ذکر است از تعداد بیماران فوق 102 مراجعه به اتوبوس آمبولانس و 36 مراجعه به پایگاه فوریت‌های پزشکی در حرم مطهر بوده است و مابقی نیز به آمبولانس‌های مستقر در اطراف حرم مراجعه کرده‌اند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول