اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

سهم اردبیل از تسهیلات صندوق توسعه ملی 20 میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سهم استان اردبیل از محل صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به زارعان و کشاورزان 20 میلیارد تومان است.

سهم اردبیل از تسهیلات صندوق توسعه ملی 20 میلیارد تومان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر پرتوی صبح امروز در جلسه بررسی و ارائه راهکارهای راهبردی در حوزه آموزش جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: این تسهیلات در بخش آب و خاک، منابع طبیعی، آبخیزداری، بهبود تولیدات گیاهی، بخش زراعت، باغبانی، صنایع تبدیلی، مکانیزاسیون کشاورزی و حوزه آموزش و ترویج به صورت متمرکز پرداخت می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی اردبیل با بیان اینکه برای هر بخش سهم مشخصی در نظر گرفته نشده است، افزود: جذب این میزان تسهیلات بستگی به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران دارد که می‌توانند متناسب با افزایش ظرفیت و توانمندی بخش کشاورزی این کار را انجام دهند تا شاهد توسعه بخش در ابعاد مختلف باشیم.
وی عمده پرداختی‌ها را تاکنون از سهم 20 میلیارد تومان توسعه آبزی‌پروری، دامپروری، گلخانه‌ها و افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی اعلام کرد و ابراز داشت: این تسهیلات با بازپرداخت هشت ساله که سه سال آن تنفس است انجام می‌شود که در مناطق کمتر توسعه یافته این بازه زمانی به 10 سال افزایش می‌یابد.
پرتوی ادامه داد: این تسهیلات از طریق بانک کشاورزی با کارمزد کمتر از یک درصد مصوب شورای پول و اعتبار و بدون رعایت سقف منابع و مصارف این بانک در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد تا فعالان این بخش بتوانند رونق فعالیت‌های خود را رقم بزنند.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی اردبیل خاطرنشان کرد: در این زمینه کارگروهی در سازمان جهاد کشاورزی با محوریت این سازمان و بانک کشاورزی فعال شده و طرح‌های ارائه شده برای بهره‌مندی از این تسهیلات را مورد ارزیابی کارشناسی قرار می‌دهد.
وی افزود: از طریق این کارگروه به کشاورزان راهنمایی‌های لازم را در خرید و توسعه واحدهای زراعی و باغی و سایر بخش‌های تولیدی را ارائه می‌دهیم.
این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ادوات کشاورزی مختلفی با مصرف کم سوخت و بهره‌وری بیشتر به بازار آمده که در این زمینه ضرورت دارد با آگاه‌سازی فعالان بخش کشاورزی در خرید‌شان تجدید نظر صورت گیرد.
 
پرداخت 3 میلیون و 500 هزار تومان به ازای هر هکتار با هدف افزایش راندمان آبیاری
پرتوی در بخش دیگری از سخنان خود از اصلاح شیوه‌ها و نگرش‌های مصرف آب در بخش کشاورزی و حمایت‌های دولت خدمتگزار در این ارتباط خبر داد و گفت: برای اصلاح و افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی دولت 3 میلیون و 500 هزار تومان به ازای هر هکتار تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌کند و کشاورزان نیز می‌توانند با آورده خود و یا دریافت تسهیلات از طریق بانک مزارع خود را به سیستم آبیاری مدرن مجهز کنند.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی اردبیل بیان داشت: این تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی و تامین منابع بانکی در اختیار زارعان متقاضی قرار می‌گیرد تا از این سیستم در آبیاری مزارع خود استفاده کرده و فرصت را غنیمت بشمارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان ابراز داشت: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و بخش خود درخواست بهره‌‌مندی از این تسهیلات را ارائه کنند تا با برخورداری از این تسهیلات بتوانند آبیاری مزارع خود را به سیستم‌های مدرن قطره‌ای یا بارانی تبدیل کرده و بهره‌‌وری را افزایش دهند.
انتهای پیام/ر20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول