اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد

معرفی 105 طرح گیلان به صندوق توسعه ملی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از معرفی 105 طرح این استان به صندوق توسعه ملی برای دریافت تسهیلات ارزی خبر داد.

معرفی 105 طرح گیلان به صندوق توسعه ملی
خلیل حنیف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: طرح‌های کارشناسی شده استان برای دریافت تسهیلات ارزی به صندوق توسعه ملی معرفی می‌شوند.
وی به معرفی 105 طرح استان برای دریافت تسهیلات ارزی به صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: 70 طرح با مبلغ 394 میلیون یورو به صندوق توسعه ملی معرفی شده است.
حنیف، 35 طرح دیگر را برای واردات دستگاه‌ها و ماشین‌آلات دانست و تصریح کرد: 180 میلیون دلار برای این طرح‌ها از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه 9 دستگاه طرح‌های مذکور را در استان بررسی کردند، بیان داشت: این طرح‌ها از طریق بانک‌های عامل به صندوق توسعه ملی اعلام شدند.
وی بانک‌های صنعت و معدن، کشاورزی، سپه و توسعه تعاون را بانک‌های عامل صندوق توسعه ملی در گیلان معرفی کرد و گفت: طرح‌های ارزی و دلاری طبق گردش کاری در استان مورد بررسی قرار می‌گیرند و برای پیگیری به صندوق توسعه ملی ارسال می‌شوند.
حنیف به چهار طرح جدید گیلان که به صندوق توسعه ملی اعلام شده است، اشاره کرد و ابراز داشت: شرکت صنایع غذایی شهد مارمارا گیلان با موضوع تولید نان‌های صنعتی با 2 میلیون و 400 هزار دلار، شرکت گلبافت امیر برای تولید گونی‌های پروپیلن در تالش با یک میلیون و 500 هزار یورو، شرکت سیلندر پرکنی تالش با 400 هزار یورو و مجتمع صنعتی تینا در منطقه سیاهکل با 800 هزار یورو چهار طرحی هستند که اخیراً بررسی و مصوب شدند و به صندوق توسعه ملی معرفی می‌شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان مجموع تسهیلات چهار طرح مذکور را 3 میلیون و 100 هزار یورو و 2 میلیون و 400 هزار دلار عنوان کرد و یادآور شد: صندوق توسعه ملی هنوز در کشور پرداختی نداشته و در حال دریافت طرح‌هاست.
وی با اشاره به طرح‌های کوچک و زودبازده در گیلان خاطر نشان کرد: تعداد 26 هزار و 300 طرح کوچک، زودبازده و مشاغل خانگی باید با مشارکت 11 دستگاه اجرایی استان تهیه شده و به سیستم‌های بانکی ارسال شود.
حنیف به وجود 3 هزار و 800 واحد کوچک و بزرگ تولیدی صنعتی در گیلان اشاره کرد و اذعان داشت: این تعداد واحد تولیدی به غیر از واحدهای صنعتی در قالب تعاونی، خصوصی و ... است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه 230 هزار نیروی کار در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند، افزود: معیشت نیمی از جمعیت استان کارگری است.
به گفته وی، 8 میلیون نفر نیروی انسانی در کشور فعالیت دارند و با جمعیت خانوارهای آنها حدود 50 درصد جمعیت کشور از طریق کار و کارگری ارتزاق کرده و زندگی خود را می‌چرخانند.
حنیف نفس کار را مهم دانست و تصریح کرد: رویکرد دولت به طرف اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه است.
این مسئول، بیمه کارگران فصلی را از اقدام‌های مهم دولت بیان کرد و گفت: دولت بیمه این قشر را به نحو مناسبی برطرف کرده است.
وی با اشاره به شناسایی کارگران فصلی، موقت و ساختمانی، بیان داشت: 52 هزار نفر تاکنون در سایت اداره کار و امور اجتماعی استان ثبت‌نام کرده‌اند.
حنیف از راه‌اندازی سیستم شناسایی کارگران با کد ملی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: افراد شاغل در گیلان از طریق این سیستم شناسایی شده و نوع فعالیت دائم و موقت آنها اعلام می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه 70 درصد طرح‌های نیمه تمام استان در سال‌های گذشته انجام شده است، بیان داشت: 30 درصد بقیه طرح‌های نیمه تمام با اهتمام دولت به پایان می‌رسد.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول