اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

اموال انسان هم مایه فتنه و هم سبب سعادت می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: خداوند در قرآن اموال را گاهی مایه فتنه، گاهی سبب سعادت، گاهی سبب عذاب و زمانی نیز به‎عنوان باقیات و صالحات بیان می‎کند.

اموال انسان هم مایه فتنه و هم سبب سعادت می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سید محمدجواد رئوف ‎سیدنژاد عصر امروز در همایش تجلیل از اصحاب وقف، هیئت‎‌های امنا و خادمان بقاع متبرکه گلستان اظهار داشت: انسان می‎تواند با اموالش برخوردهای مختلفی داشته باشد و اینطور نیست که اموال همیشه بد و مایه عذاب و فتنه هستند بلکه برخی مواقع می‎تواند زینت‎بخش بوده و در دنیا و آخرت جزو باقیات و صالحات قرار گیرد.

وی در خصوص اینکه چه اموالی سبب باقیات و صالحات می‎شود، خاطرنشان کرد: هر مالی یقینا جزو باقیات و صالحات محسوب نمی‎شود بلکه آن مالی که بعد از مرگ انسان نیز در ترویج دین و در راه خدمت به مردم مصروف شود حتی بعد از مرگ نیز برای آن فرد خیر و نیکوکار حسنه نوشته خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان متذکر شد: برخی فکر می‎کنند واقف باید مال کلانی را وقف کند که اصلا اینگونه نیست بلکه یک فرد می‎تواند قرآنی را نیز وقف کند، حتی برخی موارد عده‎ای به‎ صورت جمعی وسیله‎ای را برای مومنان و کمک به ایتام وقف می‎کنند، لذا نیازی نیست که واقفان حتما فرد ثروتمندی باشند.

رئوف‎سیدنژاد ضمن قدردانی از هیئت‌های امنا و خادمان بقاع متبرکه اظهار داشت: اکثر این افراد بدون اینکه حقوقی دریافت کنند با افتخار به اهل ‎بیت (ع) و امامزادگان خدمت کرده که امیدواریم خداوند تبارک و تعالی به‎ بهترین نحو در دنیا و آخرت، آنها را مشمول برکات خیر کند.

همایش تجلیل از اصحاب وقف، هیئات امنا و خادمان بقاع متبرکه استان گلستان در آستان مبارکه امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان با حضور نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی، استاندار گلستان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، اصحاب وقف، هیئات امنا و خادمان بقاع متبرکه استان گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول