اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت اسکواش لرستان:

احداث خانه اسکواش لرستان عملیاتی شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت اسکواش لرستان گفت: با اختصاص یک میلیارد ریال بودجه عمرانی احداث خانه اسکواش لرستان عملیاتی شد.

احداث خانه اسکواش لرستان عملیاتی شد

محمود داودی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: دیواره‌های اسکواش در فضای باز در مدارس و زندان‌ها و پارک‌ها نصب می‌شود.

رئیس هیئت اسکواش استان لرستان گفت: اسکواش استان لرستان در سال 91 برنامه‌های زیادی در پیش‌رو دارد که امیدوارم تمام این برنامه‌ها به خوبی اجرا شود.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه ما در سال جاری، ساخت خانه اسکواش در شهرهای خرم‌آباد و دورود و راه‌اندازی اسکواش در سایر نقاط استان و همگانی کردن اسکواش در سطح لرستان و فعال‌سازی کمیته‌ اسکواش کودکان است.

داودی‌نژاد گفت: با تفاهمنامه‌ای که با اداره کل زندان‌ها، شهرداری و آموزش پرورش به امضا رسیده و با مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان، فدراسیون اسکواش و مسئولان امیدوارم جهش خوبی در زمینه توسعه اسکواش داشته باشیم که با مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان لرستان و با پیگیری‌های شبانه‌روزی و موافقت معاونت عمرانی و برنامه‌ریزی استانداری لرستان فاز اولیه تخصیص بودجه عمرانی از محل تملیک دارایی‌های سرمایه‌ای و اعتبارات خاص ارتقاء شاخص‌های فرهنگی ورزشی کشور و حمایت مالی مبلغ 554 میلیون ریال برای ساخت خانه اسکواش لرستان در مجموعه ورزشی تختی که شامل سه کورت شیشه‌ای، سکوی تماشاگران و رختکن است، مورد موافقت قرار گرفت و به زودی با معرفی پیمانکار شروع به کار می‌کند.

وی با اشاره به حضور سه تیم از لرستان در لیگ برتر و دسته یک اسکواش کشور به نام‌های تربیت بروجرد و جام جم خرم‌آباد خواستار کمک مسئولان برای ارتقاء رشد این رشته در استان شد.

داودی‌نژاد افزود: در رابطه با بحث فرهنگ‌سازی و در راستای توسعه اسکواش در میان تمام اقشار خصوصاً کودکان، به فعال‌سازی این کمیته می‌اندیشیم و در این زمینه صحبت‌هایی با مسئولان تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان داشته‌ایم و امیدواریم به توافق لازم برسیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش استعدادیابی فعالیت‌های خوبی از سال گذشته پایه‌گذاری شده و در این میان نکته‌ جالب این است که ما مقام سال گذشته را با وجود نداشتن زمین اختصاصی و تنها با دیوارهای اسکواش باز در استعدادیابی در کرمانشاه به دست آورده‌ایم.

رئیس هیئت اسکواش استان لرستان یادآور شد: در سال گذشته مدیر کل ورزش و جوانان استان با پرداخت اجاره‌بهای زمین از محل بودجه تربیت بدنی برای ما، از اسکواش استان حمایت کرد.

وی یکی دیگر از دغدغه‌های هیئت اسکواش را در سال جاری، داشتن اسپانسر برای تیم‌های مردان و زنان استان لرستان در لیگ برتر عنوان کرد و گفت: با وجود داشتن دو تیم در لیگ هنوز مشکل اسپانسر حل نشده ولی امیدواریم تا شروع مسابقات این مشکل هم حل شود.

داودی‌نژاد همچنین از برنامه هیئت برای فعال‌سازی هیئت اسکواش در پنج شهرستان لرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر غیر از خرم‌آباد و بروجرد هیئت اسکواش در شهرستان دیگری نداریم، اما فعلاً تجهیزاتی به شهرستان دورود فرستاده‌ایم و با مسئولان شهرستان الشتر نیز صحبت‌ها و رایزنی‌هایی داشته‌ایم.

وی گفت: همچنین جا دارد از مسئولان ورزش دوست دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در زمینه گسترش اسکواش لرستان همکاری مناسبی با هیئت اسکواش لرستان داشتند قدردانی کرد.

داودی‌نژاد خاطرنشان کرد: بحث آوردن اسکواش به فضای باز نیز از مباحث مورد نظر ماست که بر طبق آن می‌توان با استفاده از دیواره‌های اسکواش در فضای باز پارک‌ها، راهی برای همگانی کردن این رشته به وجود آورد که در این خصوص شهرداری خرم‌آباد قول همکاری لازم را به ما داده و قرار است، نصب دیواره‌های اسکواش توسط شهرداری و تأمین مربیان اسکواش توسط هیئت صورت بگیرد. 

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول