اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جمع‌آوری 230 میلیون ریال نذورات مردمی

ضریح مطهر برادر امام رضا(ع) در بجنورد غبارروبی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با نخستین روز از ماه ربیع‌الاول، غبارروبی ضریح مطهر امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر برادر امام رضا (ع) در بجنورد انجام شد.

ضریح مطهر برادر امام رضا(ع) در بجنورد غبارروبی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، در این مراسم معنوی که بعد از ظهر امروز در فضایی معنوی با حضور عاشقان عصمت و طهارت و شماری از مسئولان برگزار شد، مرقد مطهر امامزاده سلطان سیدعباس عطرافشانی و با گلاب ناب شست‌ و شو یافت.
‌در این مراسم معنوی همچنین مداحان اهل بیت در وصف امامان به مدیحه‌سرایی پرداختند.
همچنین در این آیین حدود 230 میلیون ریال نذورات مردمی جمع‌آوری و به حساب بقاع متبرکه واریز شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این آیین که مقارن با هفته وقف برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون  ۳ هزار و ۵۰۰ مورد موقوفه وجود دارد که این تعداد موقوفات شامل ۷ هزار ۵۰۰ رقبه است.
حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور همچنین با اشاره به ثبت ۱۳ وقف جدید طی امسال در این استان گفت: ارزش موقوفات ثبت شده در این استان افزون بر ۷ میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی برنامه‌های هفته وقف در این استان را مورد اشاره قرار داد و یاد آور شد: برگزاری همایش بزرگ وقف احسان ماندگار با حضور طبقات مختلف جامعه، برپایی ایستگاه‌های وقف احسان ماندگار در جذب کمک‌های مردمی، ارائه گزارش در نماز جمعه از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در استان خراسان شمالی است.
وی دیدار کارکنان اوقاف با ائمه جمعه استان، نواخته شدن زنگ وقف و همچنین جمع‌آوری نذورات بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان ذکر کرد.
انتهای پیام/ی30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول