اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد

حضور معاون اول رئیس جمهور در مازندران

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران از حضور معاون اول رئیس جمهور در استان مازندران خبر داد و گفت: سه‌شنبه آینده رحیمی به مازندران می‌آید.

حضور معاون اول رئیس جمهور در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی‌اکبر طاهایی بعد از ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان مازندران با بیان اینکه تاکنون 80 هزار و 756 درخواست اشتغال در سامانه رصد استان مازندران ثبت شده است، اظهار داشت: تعهد استان برای اشتغال 100 هزار و 821 نفر بوده است.
وی یادآور شد: تاکنون حدود 80 درصد از تعهد اشتغال مازندران محقق شده است.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه با احتساب اشتغالزایی در بخش مسکن، ساختمانی و نوسازی مدارس برای 51 هزار و 594 نفر اشتغال ایجاد شده است، تصریح کرد: بدون محاسبه اشتغال در بخش ساختمانی، آمار ثبت شده اشتغال در سامانه که در بهمن ارزیابی شده است 48 هزار و 97 نفر بوده است.
طاهایی میزان اشتغالزایی احراز شده در بخش مسکن را 28 هزار و 951 نفر اعلام کرد و گفت: ارزیابی موجود در این جلسه نشان داد که در بخش مسکن تاکنون برای 29 هزار و 162 نفر اشتغال ایجاد شده است که نسبت به ماه قبل با افزایش 211 نفری مواجه بودیم.
وی خاطرنشان کرد: در بررسی ثبت اشتغال در سامانه، شاهد رشد 6.81 درصدی نسبت به جلسه گذشته بودیم که در این کارگروه رشد 4.81 درصدی را نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد.
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت در ارزیابی‌ها نشان داد که نسبت به جلسه ماه گذشته رشد 5.1 درصدی را شامل بوده است، بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی نسبت به ماه قبل با رشد 2.3 درصدی در بخش اشتغال مواجه بود.
طاهایی بیان کرد: طراحی مشاغل خانگی از سوی کمیته امداد انجام شده است ولی دیده می‌شود که دستگاه‌های اجرایی دیگر مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تعریف 32 فعالیت در بخش مشاغل خانگی فعالیت می‌کند.
این مسئول با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی استان مازندران تعهد اشتغال برای 2 هزار و 122 نفر را دارد، اظهار داشت: تاکنون 2 هزار و 870 نفر از سوی بهزیستی در سامانه اشتغال استان مازندران  ثبت‌نام کردند که این رقم بیش از تعهد این دستگاه حمایتی بوده است.
وی متذکر شد: طرح مشاغل خانگی طرحی ملی است و ضرورت دارد بانک‌ها با ارائه تسهیلات از اقشار کم درآمد جامعه حمایت کنند.
استاندار مازندران از حضور معاون اول رئیس جمهور در استان مازندران خبر داد و گفت: سه‌شنبه آینده رحیمی به مازندران می‌آید.
طاهایی در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه در آستانه سالروز واقعه ششم بهمن آمل قرار داریم، اذعان کرد: واقعه ششم بهمن برای انقلاب سرنوشت‌ساز بود و دو سال است که شورای فرهنگ عمومی استان به این امر پرداخته است.
وی یادآور شد: برنامه بزرگداشت حادثه ششم بهمن آمل با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر هزار سنگر برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول