اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

آرمان‌های انقلاب اسلامی فراگیر و جهانی شده است

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: امروزه پیام‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی فراگیر و جهانی شده است.

آرمان‌های انقلاب اسلامی فراگیر و جهانی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در دیدار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین و اعجاب آورترین وقایع و حوادث مهم تاریخ معاصر یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها چه در علل و پیدایش و چه در انگیزه، هدف و تاثیرگذاری، با دیگر انقلاب‌های جهان تمایز اساسی دارد.

وی ماهیت مذهبی را مهم‌ترین ویژگی و شاخصه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: این انقلاب در شرایطی اتفاق افتاد که دو قطبی بودن فرهنگ سیاسی حاکم بر جهان و فراگیری و سیطره اندیشه‌های معنویت زدایی لائیک و سکولار بر جهان، امکان وقوع انقلابی با ماهیت مذهبی و دینی را ناممکن می‌کرد.

استاندار قم افزود: در چنین شرایط و اوضاعی و بر خلاف پیش بینی‌های تمام پژوهشگران، نظریه پردازان عالم سیاست و متفکران و متخصصان تحولات سیاسی اجتماعی روز دنیا، انقلابی با اصول و آرمان‌های دینی و ارزشی و نفی ارزش‌های حاکم بر نظام‌های سلطه به پیروزی رسید و جهان را به شگفتی و تحیر وا داشت.

موسی‌پور به فراگیر شدن امواج انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: امروز پیام و آرمان‌های انقلاب اسلامی جهانی شده و مرزهای جغرافیایی و فکری و عقیدتی را در نوردیده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با ایدئولوژی جهان‌شمول و با تکیه بر ماهیت معنوی خود اندیشه سیاسی و مدل حکومتی جدیدی را به دنیا  معرفی کرده است، افزود: انقلاب اسلامی با الهام از همین ویژگی‌ها، امروز نه تنها به الگویی برای نهضت‌های اسلامی منطقه، که الگویی برای همه ملت‌ها و آزادی خواهان جهان تبدیل شده است.

استاندار قم به ترس و هراس دشمنان از انقلاب اسلامی و نفوذ امواج معنوی آن اشاره و خاطرنشان کرد: ترس از موقعیت و شعارهای ظلم ستیز و عدالت محور انقلاب اسلامی باعث شده تا استکبار در طول بیش از سه دهه از حیات انقلاب، به انواع ترفندها و توطئه‌ها برای ضربه زدن و مقابله جدی با آن متوسل شود.

موسی‌پور به حربه جدید دشمن در زمینه تحریم‌های نفتی ایران اشاره کرد و بیان داشت: موضوع تحریم‌ها، موضوع جدیدی نبوده و در شرایط فعلی هدف اصلی همه فضاسازی‌های امریکا و اروپا، اعمال فشار برای وادار کردن جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش شرایط آنان در پای میز مذاکره است و قطعا ملت ایران تنها از موضع برابر و با پذیرش حقوق حقه خود حاضر به مذاکره خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم، وظیفه متولیان برگزاری جشن‌های این ایام را بسیار سنگین دانست و افزود: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین نعمت ارزشمند انقلاب اسلامی و بیان دستاوردها و آثار و برکات نظام و انقلاب اسلامی است که باید به خوبی از این فرصت بهره گرفت.

استاندار قم مردمی بودن را از شاخصه‌های اصلی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: باید جشن‌ها و برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور و مشارکت پررنگ مردم و نهادهای مردمی برگزار شوند.

موسی‌پور با تاکید بر لزوم غنی سازی محتوایی جشن‌های دهه مبارک فجر تصریح کرد: توجه به محتوا در همه برنامه‌ها ضروری بوده و برنامه‌های این ایام باید غنی و پربار تر از گذشته برنامه ریزی و برگزار گردند.

وی به تقارن ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با برنامه‌های هفته وحدت اشاره و تصریح کرد: در شعارها و آثار تبلیغاتی فرهنگی این ایام باید ریشه‌ها، ارتباط و پیوند انقلاب با خیزش‌های اسلامی تبیین و ترسیم شود.

استاندار قم همچنین لزوم توجه و پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با انقلاب اسلامی برای آشنایی نسل‌های امروزی را یاد آور شد و افزود: برای نوجوانان و جوانان که فضای انقلاب را درک نکرده‌اند فضا سازی و بیان آثار و رهاوردهای انقلاب اسلامی امر مهم و ضروری است که باید مورد توجه دست اندرکاران و دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

موسی‌پور با اشاره به در پیش بودن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از برنامه‌های دهه فجر برای فراهم کردن زمینه حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش رو، همچنین ضرورت مراقبت از احتمال هر گونه بهره برداری تبلیغاتی به نفع فرد و یا جریان خاص در خلال مجالس و برنامه‌های این ایام تاکید کرد.

وی به نقش محوری قم در انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: نقش پررنگ و محوری قم در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی به عنوان خاستگاه و مادر انقلاب باید به خوبی در برنامه‌های این ایام ترسیم شود.

موسی‌پور با تاکید بر ضرورت معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف گفت: انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها به ویژه در زمینه رشد و تعالی قشر بانوان خدمات ارزشمندی داشته است که بیان آن‌ها ضروری است.

استاندار قم ضمن قدردانی از تلاش دست اندرکاران برنامه‌های بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی، به لزوم توجه به آثار برنامه‌های این ایام اشاره کرد و گفت: دمیدن روحیه امید و نشاط  در جامعه و تقویت همبستگی، وحدت و صمیمیت و یکدلی باید به عنوان یک رویکرد اصلی در برنامه‌های دهه فجر مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول