اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی:

15 هزار هکتار از مراتع خراسان شمالی ممیزی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: 15 هزار هکتار از مراتع میانبند پاییزه این استان ممیزی شد.

15 هزار هکتار از مراتع خراسان شمالی ممیزی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، موسی صابری اظهار داشت: در سال جاری تعداد 31 سامان مرتعی از مراتع میانبند پاییزه و مراتع قشلاقی استان در سطح 54 هزار هکتار جهت انجام عملیات ممیزی بر روی آنها شناسایی و تعیین شده است.
وی افزود: از این تعداد ممیزی 15 سامان مرتعی (میانبند پاییزه) در مساحت حدود 15 هزار هکتار به انجام رسیده و ممیزی مرتع 16 سامان قشلاقی نیز در مساحت حدود 39 هزار هکتار در حال اقدام است.
صابری تصریح کرد: اجرای این پروژه از طرح ملی مدیریت پایدار مراتع با هدف بهره‌برداری مناسب و اصولی که متضمن حفاظت از پوشش گیاهی مراتع و منابع پایه آب و خاک است، صورت ­می‌گیرد.
وی یادآور شد: این پروژه برای شناسایی و تعیین صلاحیت بهره‌برداران ذیحق، صدور پروانه چرا و تعیین شرایط و ضوابط بهره‌برداری معقول و منطقی از مراتع بر اساس وضعیت اکولوژیکی و پوشش گیاهی و عرف بهره‌برداری اجرا می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تأکید کرد: به طور کلی انتخاب و ممیزی سامان‌های عرفی مراتع، تعیین صلاحیت دامداران ذیحق و کنترل پروانه‌های چرا به منظور رعایت ظرفیت مجاز چرای دام در مراتع، جهت مدیریت بهره‌برداری اصولی از مراتع، از اهداف اجرای این پروژه است.
وی اجرای این پروژه زیربنایی و مادر را در راستای سیاست‌های اجرایی و حاکمیتی دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور دانست و ساماندهی چرای دام در قالب‌های ممیزی و تنسیق مراتع و نیز تهیه و اجرای طرح‌های مرتع‌داری با مشارکت دولت و بهره‌برداران ذیحق را از اساسی‌ترین اهداف دفتر مذکور قلمداد کرد.
انتهای پیام/غ30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول