اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

طرح سوال از رئیس جمهور موضوع اصلی کشور نیست

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط پیش‌رو که تهدیدهای غربی‌ها و موج بیداری اسلامی را در منطقه و جهان شاهد هستیم، نباید موضوع سؤال از رئیس جمهور مسئله اصلی کشور قلمداد شود بلکه برگزاری انتخابات پرشور در فضای رقابتی سالم برای نامزدها از مسائل اصلی و روز کشور به شمار می‌رود.

طرح سوال از رئیس جمهور موضوع اصلی کشور نیست
سیدشهاب‌الدین صدر در حاشیه سفر به اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که سرانجام نامه طرح سؤال از رئیس جمهور توسط نمایندگان مجلس به کجا رسید، اظهار داشت: نکته قابل توجه در این مسئله این که سؤال از رئیس جمهور توسط نمایندگان منع قانونی ندارد و نمایندگان می‌توانند براساس اختیارهای مندرج در قانون اساسی مباحث خود را از رئیس جمهور سؤال کنند.
وی تصریح کرد: در شرایط پیش‌رو که تهدیدهای غربی‌ها و موج بیداری اسلامی را در منطقه و جهان شاهد هستیم، نباید موضوع سوال از رئیس جمهور مسئله اصلی کشور قلمداد شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جواب این سؤال که آیا نمایندگان هنوز هم تمایل به مطرح کردن این سؤال دارند یا نه، گفت: این گونه نیست که تمام نمایندگان بسیج شوند که از رئیس جمهور سؤال بپرسند و اگر تعداد امضاها در نامه سؤال از رئیس جمهور به حد نصاب رسیده باشد، نمایندگان می‌توانند سؤال خود را بپرسند.
وی تاکید کرد: با فضاسازی‌های به وجود آمده در مورد این طرح به اعتقاد من اگر سؤال مطرح شود و رئیس جمهور از خود دفاع کند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود و تنش‌ها فروکش می‌کند.
صدر با تاکید بر اینکه قیام‌های مردمی و موج بیداری اسلامی و نیز به نتیجه رسیدن انقلاب‌های مسلمانان در کشورهای عربی مهم‌ترین مسائل روز دنیا هستند که برای نظام جمهوری اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارند، بیان داشت: هم‌چنین جذب مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو و ایجاد فضای رقابتی پرشور و سالم برای نمایندگان و پرهیز از حرمت‌شکنی و تخریب نامزدها از دیگر مسائل روز کشور به شمار می‌رود که مصلحت نظام جمهوری اسلامی در پرداختن به موضوعاتی از این دست است.
وی یادآور شد: نمایندگانی که اصرار به طرح این سؤال دارند باید ابتدا این طرح پس از به حد نصاب رسیدن امضاها در کمیسیون‌های مربوطه مطرح شود و سپس نماینده رئیس جمهور باید توضیحات لازم را بدهد، در صورتی که نمایندگان قانع نشدند، رئیس جمهور در صحن حضور پیدا کرده و سوال پرسیده شود.
انتهای پیام/خ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول