اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر صورت می‌گیرد

افتتاح 110 پروژه در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بیش از 110 پروژه در ایام‌الله دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 110 پروژه در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز مهرزاد خرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام‌الله مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی بیش از 110 پروژه در این استان با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: از 110 پروژه، 18 پروژه به صورت ملی است ضمن اینکه پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه‌های مختلف از جمله تولیدات گیاهی و دامی، آب، خاک و صنایع کشاورزی، شیلات و امور عشایری، جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، تحقیقات، آموزش و ترویج است.
وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها بیش از 4 هزار و 348 فرصت شغلی ایجاد می‌شود تصریح کرد: از این فرصت‌های اشتغالزایی 48 هزار و 520 خانوار بهره‌مند می‌شوند.
این مقام مسئول از افتتاح نخستین صندوق تعاونی زنان روستایی کشور در شیراز در ایام‌الله مبارک دهه فجر خبر داد و افزود: صندوق تعاونی زنان روستایی با میزان اعتبار مصوب 480 میلیون ریال راه‌اندازی می‌شود و در این راستا 50 فرصت شغلی نیز ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: در این ایام مبارک علاوه بر افتتاح پروژه نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود که دستاوردهای جهاد کشاورزی را نمایش می‌دهند.
خرد از برگزاری جشنواره زنان کارآفرین، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری نشست علمی تخصصی با موضوع هدفمندسازی‌ها در تولید و نشست هم‌اندیش توسعه پایدار کشاورزی را به عنوان دیگر برنامه‌های اجرایی در طول ایام‌الله مبارک دهه فجر نام برد.
وی در ادامه تولید هدفمند در بخش کشاورزی را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: تولید هدفمند در کشاورزی باعث کاهش ریسک کشاورز در تولید می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان فارس توانسته است بیش از 10 درصد کل اعتبارات امور زیربنایی آب و خاک کشور را به خود اختصاص دهد، افزود: در پروژه آبیاری نوین 110 میلیارد تومان اعتبار داریم که می‌توانیم آن را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.
خرد گفت: با استقبال کشاورزان از این طرح (آبیاری نوین) و با جذب اعتبارات مربوطه می‌توانیم از اعتبارات جذب نشده سایر استان‌ها نیز استفاده کنیم.
وی در ادامه به کمک بلاعوض دولت برای آبیاری نوین اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی باید از این کمک 5،3 میلیون تومانی نهایت بهره را برده و هر چه سریع‌تر نسبت به مجهز کردن مزارع خود به سیستم‌های آبیاری نوین اقدام کند.
خرد در ادامه از تکمیل شدن طرح کاداستر اراضی کشاورزی در شهرستان پاسارگاد نیز خبر داد و گفت: در طول دهه فجر، نخستین سند رسمی زمین کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
وی گفت: در شهرستان پاسارگاد تاکنون 2 هزار هکتار آبیاری نوین انجام گرفته که این امر سبب صرفه‌جویی 45 درصدی در مصرف آب و افزایش راندمان آب از 30 درصد به 75 درصد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ابراز داشت: یکی از موانع توسعه کشاورزی، پراکنش و خرد بودن اراضی است که با اجرای یکپارچه‌سازی اراضی، ضمن جلوگیری از هدرروی سرمایه در گسترش روحیه تعاون و بهبود وضعیت اجتماعی بهره‌برداران نیز اثر مثبت دارد.
وی ادامه داد: یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی ضمن اقتصادی کردن تولید، ارتقای عملکرد و درآمد بهره‌برداران و همچنین افزایش سطح زیر کشت را به دنبال دارد.
خرد افزود: پراکندگی اراضی، همچنین سبب می‌شد تا از نیروی کار که از عوامل مهم در تولید به شمار می‌آید نیز به خوبی استفاده نشود اما با اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی عارضه پراکندگی منابع و نیروی انسانی نیز کاهش یافته و از عوامل تولید استفاده بهینه می‌شود.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش پرداخت تسهیلات به کشاورزان گفت: در شش ماهه اخیر 600 میلیارد تومان از طریق بانک کشاورزی به کشاورزان تسهیلات پرداخت شده است ضمن اینکه در سال گذشته طی یک‌سال 500 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت شد.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون بانک‌ها مکلف هستند 20 درصد از تسهیلات خود را به کشاورزان اختصاص دهند گفت: این مهم توسط بانک‌ها لحاظ نمی‌شود و با احتساب بانک کشاورزی تنها 12 درصد به کشاورزان تسهیلات ارائه می‌شود که این رقم تا 20 درصد فاصله بسیاری دارد.
به گزارش فارس، در ایام‌الله مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی بیش از 110 پروژه با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد تومان در حوزه جهاد کشاورزی استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/غ10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول