اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه نخست سال‌جاری محقق شد

تولید 42 هزار تن گوشت سفید در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: در 9 ماه نخست سال‌جاری 42 هزار تن گوشت سفید در سطح استان تولید شده است.

تولید 42 هزار تن گوشت سفید در خراسان‌جنوبی

علیرضا جمیع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: از 42 هزار تن گوشت سفید تولیدی در خراسان‌جنوبی 7 هزار تن در خود استان مصرف شده است و مابقی این گوشت تولیدی به سایر استان‌های کشور صادر شده است.

وی تصریح کرد: یک ششم گوشت سفید تولیدی استان به مصرف داخلی می‌رسد و پنج ششم آن نیز به خارج استان صادر می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین 9.8 میلیون قطعه جوجه یک روزه در 9 ماه نخست سال جاری در استان تولید شده که از این میزان 2.3 میلیون قطعه به خارج استان فرستاده شده است.

 

*تجهیز 630 فروشگاه به دستگاه مکانیزه فروش

جمیع تصریح کرد: در 9 ماهه نخست سال‌جاری 630 فروشگاه خرید در سطح استان به دستگاه‌های مکانیزه فروش مجهز شده است.

وی گفت: در خراسان‌جنوبی در بخش اصناف 97 اتحادیه داریم، هم‌چنین چهار مجمع امور صنفی و 18 هزار واحد صنفی فعال است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌ هزار و 100 پروانه کسب جدید در سطح استان صادر شده، هم‌چنین 261 پروانه کسب نیز تمدید شده است.

 

*ذخیره‌سازی 900 تن میوه برای شب عید

جمیع به اقدامات این مجموعه برای تنظیم بازار شب عید نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 450 تن سیب و 450 تن پرتقال در استان برای تنظیم بازار شب عید ذخیره‌سازی شده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین برای ایام محرم و صفر نیز 80 تن روغن، 31 تن قند و شکر و 111 تن برنج ذخیره شده بود تا در این ایام در استان کمبودی نداشته باشیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی به عملکرد این مجموعه در بحث نظارت بر بازار و رسیدگی به گزارش تخلفات مردمی اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه نخست سال‌جاری 2 هزار و 720 مورد گزارش مردمی به سامانه 124 ارسال شده که از این تعداد 338 مورد تخلف تشخیص داده شده است.

جمیع اظهار داشت: بیشترین تخلفات گزارش داده شده توسط مردم در بحث مواد غذایی و گرانی کالا و خدمات بوده است و 62 میلیارد ریال نیز ارزش تخلفات گزارشی از سوی مردم بوده است.

وی به موضوع کیفیت نان نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد واحدهای نان صنعتی می‌تواند در این زمینه کمک کند که در حال حاضر ما آمادگی صدور مجوز برای واحدهای نان صنعتی در سطح استان را داریم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: هم‌چنین برای واحدهای نیمه‌ صنعتی نیز خود این مجموعه مجوز صادر می‌کند که در این راستا سقف صدور مجوز برای بیرجند را  به 30مجوز افزایش دادیم.

جمیع افزود: مصرف آرد سالانه استان ما 100 هزار تن است که میزان گندم خریداری شده از استان 12 هزار تن است و مابقی این میزان از خارج استان تامین می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول