اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قیروکارزین خبر داد

بهره‌برداری از سد انحرافی افزر در چند ماه آینده

خبرگزاری فارس: فرماندار قیروکارزین گفت: سد انحرافی افزر با نزدیک به 97 درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی کار است.

بهره‌برداری از سد انحرافی افزر در چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، عبدالحسن صمدنژاد صبح امروز در بازدید از بخش افزر که با همراهی امام جمعه قیروکارزین و رؤسای چند اداره این شهرستان همراه بود با حضور در محل سد انحرافی افزر و در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سد انحرافی افزر حدود 220 کیلومتری جنوب شرق شیراز و در 30 کیلومتری مرکز قیروکارزین در نزدیکی روستای اسلام آباد بخش افزر این شهرستان واقع شده و سال 84 عملیات ساخت آن آغاز شده است.

وی میزان اعتبار نخستین این پروژه را 62 میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام کرد و اضافه کرد: پیمانکار این پروژه شرکت جنوب سازه است و شرکت مهاب قدس به عنوان مشاور در اجرای این پروژه همکاری داشته که با بهره‌برداری کامل از آن در چند ماه آینده 4 هزار و 515 هکتار از اراضی دشت افزر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

صمدنژاد با بیان مشخصات این پروژه ابراز داشت: سد انحرافی افزر با ارتفاع از پی هفت متر، طول تاج 192 متر، طول سرریز با حوضچه آرامش 50 متر و با دبی ورودی به کانال اصلی 5،40 متر مکعب در ثانیه در مراحل پایانی ساخت است و تا کنون نزدیک به 97   درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار قیروکارزین با اشاره به خلاصه عملیات این پروژه تصریح کرد: این پروژه تاکنون 740 هزار متر مکعب خاک‌برداری، 320 هزار متر مکعب خاک‌ریزی، 51 هزار متر مکعب بتن‌ریزی، عملیات خشکه چینی 45 هزار متر مکعب، یک‌هزار و 500 تن آرماتوربندی و 17 هزار تن مصرف سیمان داشته است.

وی احداث کانال‌های پایاب سد سلمان فارسی در دشت‌های این شهرستان را بسیار مهم دانست و بیان داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و وضعیت اقتصادی کشاورزان باید هر چه سریع‌تر نسبت به احداث این کانال‌ها و پایان آن در دشت‌های قیر، علی‌آباد و افزر برای استفاده از اراضی حاصل‌خیز این دشت‌ها اقدام شود چرا که تا زمانی نیازهای معیشتی مردم رفع نشود بسیاری از حرکت‌ها برای رسیدن به کمال دچار مشکل می‌شود.

به گزارش فارس، فرماندار و امام جمعه قیروکارزین در نشستی با عوامل این پروژه و کشاورزان و باغداران داری تملک در مسیر اجرای کانال‌های پایاب سد مسائل و مشکلات موجود را در راستای آغاز هر چه سریع‌تر پروژه مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول