اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط غواصان نیروی دریایی سپاه؛

حفره ایجاد شده در سد انحرافی شبانکاره مسدود شد

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت‌ بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: حفره ایجاد شده در سد انحرافی شبانکاره توسط غواصان نیروی دریایی سپاه مسدود شد.

حفره ایجاد شده در سد انحرافی شبانکاره مسدود شد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، سید مهدی موسوی شامگاه شنبه در جمع باغداران آبپخش اظهار داشت: حفره ایجاد شده در سد انحرافی شبانکاره که سبب کاهش حجم آب ورودی به شبکه‌های اصلی انتقال آب و کاهش راندمان آبدهی نخیلات منطقه می‌شد توسط غواصان نیروی دریایی سپاه استان بوشهر مسدود شد.
وی افزود: در ماه‌های اخیر برای دومین بار با تلاش مسئولان شرکت آب‌ منطقه‌ای استان بوشهر و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر شاهد رفع مشکلات و موانع مهمی در روند آبیاری نخیلات بوده‌ایم.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: چندی پیش کارشناسان این شرکت به دلیل حجم آب ورودی به شبکه‌های اصلی انتقال آب متوجه وجود حفره‌ای در کنار دریچه تخلیه رسوب این سد شدند و با همکاری غواصان نیروی دریایی سپاه استان بوشهر نسبت به مسدود کردن این حفره اقدام کردند.
موسوی تصریح کرد: عمق حفره ایجاد شده در مسیر تخلیه رسوب سد انحرافی شبانکاره پس از گذشت مدتی کوتاه افزایش یافت و موجب کاهش مجدد آب‌ ورودی به شبکه‌های اصلی آبیاری نخیلات شد اما با برنامه‌ریزی کارشناسان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان و شرکت‌ آب‌منطقه‌ای بوشهر با همکاری مجدد غواصان نیروی دریایی سپاه استان به طور کامل این حفره مسدود شد.
این مسئول در همین راستا ابراز داشت: سد انحرافی شبانکاره با قدمتی 70 ساله بر روی رودخانه شاپور واقع شده و شبکه آبیاری نخیلات منطقه آبپخش از این کانال تامین می‌شود.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: در بخش آبپخش بیش از یک میلیون و 200 هزار اصله نخل وجود دارد و آبیاری مناسب نخیلات تاثیر بسزایی در کیفیت و میزان تولید محصول خرمای این بخش دارد.
موسوی بیان داشت: اوضاع معیشتی جمعیت کثیری از مردم این بخش وابسته به کشاورزی و نخلداری است و تلاش خود را برای خدمات‌رسانی حداکثری به کشاورزان بکار می‌گیریم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول