اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آسیای مرکزی:

ترویج سیره رضوی سدی مقابل جریان‌های انحرافی است

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در منطقه شبه قاره و آسیای مرکزی، ترویج سیره رضوی سدی مقابل فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی منطقه دانست.

ترویج سیره رضوی سدی مقابل جریان‌های انحرافی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد صدیقی صبح امروز در نشست بررسی جایگاه شخصیت امام رضا (ع) در میان ملت‌های آسیای مرکزی، افغانستان و شبه قاره هند که به میزبانی دفتر منطقه‌ای فارس برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر و در منطقه دشمن تفکرات مسلمان و شیعیان را مورد هدف قرار داده است.
مدیر دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس منطقه شبه قاره و آسیای مرکزی افزود: در این راستا اکنون مسلمانان منطقه با هجمه‌ای جدید مواجه هستند که بر این اساس دشمن تفکرات ناب مسلمانان را هدف قرارداده است و سعی دارد با نفوذ در این مهم به اهداف خود دست یابد.
صدیقی با اشاره به شکل‌گیری فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی در کشورهای منطقه گفت: در حال حاضر در کشورهایی مانند پاکستان و افغانستان تفکرات لائیکی باورها و اندیشه‌های ناب مسلمان این کشورها را هدف قرار داده است.
مدیر دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس منطقه شبه قاره و آسیای مرکزی به ترویج فرقه‌های وهابی و نیز جریان‌های انحرافی در میان اندیشه‌ها و باورهای مردم مسلمان و شیعه کشورهای منطقه آسیای مرکزی و شبه قاره اشاره کرد.
وی در ادامه از سیره امام رضا(ع) به عنوان سیره ناب ائمه در ترویج فرهنگ رضوی و شیعی یاد کرد و گفت: آنچه مسلم است ایران در معنای عام و آستان قدس رضوی در معنای خاص در اشاعه فرهنگ رضوی و سیره این امام رئوف از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.
صدیقی اظهار داشت: بر این اساس نقش ایران در منطقه و در میان ملت‌های مسلمان برای اشاعه فرهنگ رضوی نقشی بدیهی و انکارناپذیر است.
مدیر دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس منطقه شبه قاره و آسیای مرکزی تاکید کرد: آنچه که می‌توان از آن به عنوان مسئولیت آستان ‌قدس رضوی در قبال مردم مسلمان منطقه شبه قاره هند و آسیای مرکزی از آن یاد کرد فراهم کردن شرایط و بسترهای اشاعه فرهنگ ناب رضوی در میان مسلمانان این مناطق است.
وی خاطرنشان کرد: دراین راستا باید اقداماتی به منظور جلوگیری از اشاعه جریان‌های انحرافی و فرقه‌هایی نظیر وهابیت در میان مسلمان از سوی این مراکز صورت پذیرد.
مدیر دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس منطقه شبه قاره و آسیای مرکزی؛ فراهم کردن شرایط رفت و آمد آسان برای زائران بارگاه منور رضوی از کشورهای منطقه، چاپ کتاب‌هایی در حوزه سیره رضوی و فرهنگ امام رضا (ع) و نیز تفکرات شیعی به زبان‌های مردم این مناطق را از جمله راه‌های موثر در تحقق این هدف عنوان کرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول