اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان مشاغل مزاحم شهرداری شیراز خبر داد

انتقال کارخانه آلاینده پشم شیشه شیراز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان ساماندهی میادین و مشاغل مزاحم شهرداری شیراز از انتقال کارخانه پشم شیشه شیراز در آینده نزدیک به منطقه ویژه اقتصادی این شهر خبر داد.

انتقال کارخانه آلاینده پشم شیشه شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز، سعید دبیری اظهار داشت: کارخانه پشم شیشه ایران یکی از منابع آلاینده‌های هوا در شیراز، که با انتشار گازهای خروجی از دودکش کوره ذوب شیشه در هوا باعث آلایندگی هوا می‌شد، با مجهز شدن و نصب دستگاه فیلتراسیون برای تصفیه دود خروجی از کوره ذوب شیشه از انتشار مواد آلاینده سمی در هوا جلوگیری شد.
وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده و تشکیل جلسات مکرر توسط این سازمان و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، در این راستا اقدام کرده‌ایم.
این مسئول با بیان مکلف بودن شهرداری، بر جلوگیری از ایجاد و تاسیس اماکنی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شهر می‌شوند و نیز مخالف اصول بهداشت هستند و همچنین مکلف بودن شهرداری به نظارت و مراقبت در وضع دودکش‌های اماکن و کارخانه‌ها و ... که باعث آلوده شدن هوای شهر می‌شوند، تصریح کرد: چنانچه این تاسیسات بعد از تصویب این قانون به وجود آمده باشند آنها را تعطیل و اگر لازم باشد به خارج از شهر انتقال می‌دهیم.
دبیری ابراز داشت: کارخانه پشم شیشه به دلیل شرایط فنی و ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و قرار گرفتن آن در داخل محدوده شهری و در مجاورت منازل مسکونی، همواره مورد اعتراض مردم و نهادهای نظارتی قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: با پیگیری‌های مکرر و فشارهای قانونی، متولیان این کارخانه ملزم به نصب سیستم فیلتراسیون یا دستگاه تصفیه هوا برای مقابله با مواد آلاینده و سمی شدند و بر طبق برنامه زمان‌بندی ارائه شده توسط مدیران کارخانه پشم شیشه ایران در آینده نزدیک شاهد انتقال این کارخانه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز می‌شویم.
به گزارش فارس، سال‌های سال است که شهرداری شیراز قول انتقال کارگاه‌ها و مشاغل مزاحم از سطح شهر به ویژه مناطق مرکزی شیراز به نقاط مناسب تعیین شده را می‌دهد، اما تاکنون این امر مهم تحقق نیافته و شهروندان همچنان انواع آلودگی‌ها به ویژه آلودگی‌های صوتی در اثر وجود این‌گونه مشاغل در محدوده مرکزی شهر را تحمل می‌کنند و بدون تردید حاصل این پدیده مخرب، بروز و ظهور انواع عصبیت‌ها و بیماری‌های جسمی و روانی شده و می‌شود که بازتاب آن را به روشنی در رفتارهای ترافیکی و ... مشاهده می‌کنیم.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول