اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

510 عدد سکه متعلق به دوره سلوکیان کشف شد

خبرگزاری فارس: سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از کشف و ضبط 510 عدد سکه متعلق به دوره سلوکیان در این استان خبر داد.

510 عدد سکه متعلق به دوره سلوکیان کشف شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین بیگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: این تعداد سکه که توسط فردی مالباخته در شهرستان لردگان کشف شد، بر اساس نظریه کارشناسی جعلی و مربوط به دوران سلوکیان هستند.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 686 عدد سکه ضرب شده متعلق به دوران اسلامی و سلوکیان در این استان کشف و ضبط شده که این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.
وی اظهار امیدواری کرد: با برخورد قضایی و قانونی با متخلفان حوزه میراث فرهنگی و تاثیر بازدارنده آن بر تکرار چنین اقداماتی، گام موثری برای حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی این استان که تمدن آن قدمتی طولانی دارد، برداشته شود.
بیگی با تأکید بر اینکه صیانت از میراث فرهنگی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: حفاظت از میراث و مفاخر گذشتگان یک اصل است و صیانت از میراث فرهنگی با ارزش کشور باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود تا علاوه بر پاسداشت آن حفظ و نگهداری توسط مردم جامعه نیز انجام و به یک تعلق خاطر عمومی تبدیل شود.
سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هم اکنون نیرو‌های پایگاه یگان حفاظت اداره به صورت شبانه‌روزی مشغول حفاظت از آثار و محوطه‌های تاریخی استان هستند.
بیگی افزود: در راستای صیانت از میراث معنوی، فرهنگی و طبیعی باید از ظرفیت‌های بالقوه مدیریت منابع انسانی از جمله رسانه‌ها و مطبوعات به نحوی مطلوب بهره برد و در راستای اشاعه آن از تمام ظرفیت‌های استان استفاده کرد.
وی با تأکید بر نقش انکارناپذیر مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تحقق امر توسعه اظهار داشت: مدیران و فعالان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید طوری عمل کنند که توسعه گردشگری به خوبی محقق و به دنبال آن تحولات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی صورت گیرد.
بیگی خاطرنشان کرد: اگر چنان چه نسبت به حفظ و صیانت از آثار گذشتگان تعصب نداشته باشیم این آثار دچار خدشه شده و از بین می‌رود.

انتهای پیام/ی20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول