اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط هیئت‌های نظارت

3 نفر از نمایندگان فعلی استان اصفهان رد صلاحیت شدند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان اصفهان گفت: سه نفر از نمایندگان استان اصفهان که هم‌اکنون در مجلس هشتم به امر قانون‌گذاری مشغولند برای انتخابات آینده تایید صلاحیت نشده‌اند.

3 نفر از نمایندگان فعلی استان اصفهان رد صلاحیت شدند

محمدرضا اکرمی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که چه تعداد از نمایندگان فعلی استان اصفهان در مجلس هشتم توسط هیئت‌های نظارت استان تایید صلاحیت نشده‌اند، اظهار داشت: سه نفر از نمایندگان استان اصفهان که هم‌اکنون در مجلس هشتم به امر قانون‌گذاری مشغولند برای انتخابات آینده تایید صلاحیت نشده‌اند.

وی در جواب این سئوال که آیا جزو افرادی که عدم احراز آنها در هیئت نظارت مشخص شده، افرادی بوده‌اند که نمایندگان فعلی مجلس دوره‌های پیشین باشند، افزود: بله افرادی نیز در بین عدم احراز صلاحیت‌ها بوده‌اند که نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان اصفهان در پاسخ به این سئوال که هیئت‌های نظارت با چه استنادی فردی را که در مجلس حضور داشته عدم احراز صلاحیت می‌کنند، گفت: با استناد به قانون 28 شورای نگهبان این اقدام صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: هیئت‌های نظارت در بررسی صلاحیت‌ها به سلایق سیاسی افراد توجهی ندارند و آنچه مدنظر ما است پرداختن به شرایط و موضوع‌هایی است که در ماده‌های 28، 29 و 30 قانون انتخابات مجلس ملحوظ شده است.

اکرمی تاکید کرد: قانون انتخابات مجلس در ماده 28 شرایط را و در مواد 29 و 30 موانع را برای نامزدی در انتخابات مجلس مطرح کرده است که از نظر ما شرایط باید موجود و موانع باید مفقود باشد.

وی تصریح کرد: در بررسی تایید صلاحیت‌ها مطابق با قانون عمل می‌کنیم و هیچ گونه برخورد سلیقه‌ای یا سیاسی نداشته‌ایم و نداریم.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول