اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

دستگاه‌های اجرایی سهم خرید آثار هنری را بپردازند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: مدیران دستگاه‌ها باید هر چه سریع‌تر سهم یک دهم درصدی بودجه سازمانشان را برای خرید آثار هنری لحاظ کنند.

دستگاه‌های اجرایی سهم خرید آثار هنری را بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز محمود عالیشوندی بعد از ظهر امروز در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه بزرگ هنری آثار هنرهای تجسمی در شیراز اظهار داشت: دومین نمایشگاه بزرگ هنری آثار هنرهای تجسمی (آرت اکسپو شیراز) ششم بهمن ماه در شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزاری این «آرت اسپو» را فرصت مناسبی برای خرید آثار هنری در راستای توجه به اقتصاد هنر به منظور حمایت از هنرمندان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه بر اساس مصوبه مجلس دستگاه‌ها باید یک دهم درصد بودجه خود را به خرید آثار هنری هنرمندان اختصاص دهند این نمایشگاه فرصت مناسبی برای دستگاه‌ها و هنرمندان است.

وی اضافه کرد: بخشنامه‌های مربوطه به ادارات ابلاغ شده و سازمان‌ها موظف هستند تا پایان سال نسبت به اختصاص بودجه مورد نظر اقدام کنند.

عالیشوندی اضافه کرد: در صورتی که دستگاه‌ها در راستای اختصاص سهم یک دهم درصدی بودجه‌شان کوتاهی کنند باید به نهادهای ذیصلاح پاسخگو باشند.

عالیشوندی از تشکیل کارگروه تخصصی در این راستا خبر داد و گفت: قیمت آثار با کار کارشناسی در کارگروه بررسی می‌شود و دستگاه‌ها فقط می‌توانند از طریق کارگروه آثار فاخر را خریداری کنند.

وی تصریح کرد: هیچ دستگاهی نمی‌تواند بدون هماهنگی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به خرید آثار اقدام کند چراکه ممکن است آثار خریداری شده ارزش هنری نداشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: اختصاص یک دهم بودجه دستگاه‌ها برای خرید آثار هنری کمک خوبی به راه‌اندازی چرخ اقتصادی هنر می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در هیچ کدام از صنایع و بخش‌های مختلف تولیدی رشته و آثاری نیست که به اندازه هنر ارزش افزوده داشته باشد، بر ضرورت توجه تمام بخش‌های جامعه به این مهم تأکید کرد و گفت: بسیاری از تولیدات به مرور زمان افت قیمت پیدا می‌کنند اما این امر برای آثار هنری واقعیت ندارد و روز به روز به ارزش آن افزوده می‌شود.

عالیشوندی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تمام کارها باید پیوست فرهنگی داشته باشد، خاطر نشان کرد: خرید آثار هنرمندان توسط دستگاه‌ها یکی از مصادیق پیوست فرهنگی است.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت هنر را باید از شرایط فعلی خارج کرد، ابراز داشت: جای کالاهای فرهنگی و هنری در سبد خرید خانواده‌ها، اداره‌ها و بخش‌های مختلف خالی است که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه از اهالی رسانه خواست تا با فرهنگ‌سازی اقتصاد هنر را مورد حمایت قرار دهند.

وی با بیان اینکه جریان‌سازی باید توسط رسانه‌ها صورت گیرد تا توفیق حاصل شود، بیان کرد: رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی و نخستین رکن فرهنگی هستند و باید با جریان‌سازی صحیح در راستای اقتصاد هنر غبار مظلومیت را از چهره فرهنگ بزدایند.

وجود سایت‌های خبری نیاز جدی فارس است

عالیشوندی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از فعالیت خبرگزاری‌های فعال در استان فارس به نقش مؤثر سایت‌های خبری در توسعه فرهنگی این استان اشاره کرد و گفت: اگر چه خبرگزاری‌های فعال در فارس عملکرد قابل قبولی دارند اما به نظر می‌رسد فارس نیازمند سایت‌های خبری بومی و استانی است.

وی افزود: فضای رسانه‌ای فارس بسیار مطلوب است اما در فضای مجازی کمتر کار شده که این امر نیاز این استان است.

وی با تأکید بر ایجاد نهضت اطلاع‌رسانی در فارس گفت: با توجه به اینکه روزنامه‌های فارس گستره بین‌المللی ندارند، راه‌اندازی سایت‌ها و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی نقش مهمی در راستای اطلاع‌رسانی دستاوردهای استان فارس در عرصه‌های مختلف دارد.

برگزاری نمایشگاه مطبوعات جنوب کشور در شیراز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه از برگزاری نمایشگاه مطبوعات جنوب کشور در شیراز خبر داد و ابراز داشت: این نمایشگاه اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده در شیراز برگزار می‌شود.

شیرازی‌ها امسال نیز با فیلم فجر همراه هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص بودجه برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان فارس همزمان با تهران اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته مردم هنردوست شیراز شاهد برگزاری فیلم فجر هستند.

وی اطلاع‌رسانی بیشتر در این مورد را به آینده موکول کرد.

به گزارش فارس، دومین نمایشگاه بزرگ هنری آثار هنرهای تجسمی (آرت اکسپو شیراز) ششم بهمن ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول