اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر

41 واحد صنعتی در آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: 41 واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دهه فجر امسال راه‌اندازی و افتتاح می شود.

41 واحد صنعتی در آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی، محمدرضا اسکندری، در جلسه کارگروه توسعه، اشتغال و سرمایه گذاری عجبشیر اظهار کرد: این واحدها با 2 هزار و 216 میلیارد و 639 میلیون ریال اعتبار و اشتغالزایی 2هزار و 40 نفر در زمینه‌های شیمیایی، نساجی، ماشین‌سازی، نیروی محرکه، فلزی، کانی غیرفلزی، سلولوزی و غذایی احداث و آماده بهره‌برداری است.

وجود 49 ناحیه و شهرک صنعتی در آذربایجان شرقی
وی با اشاره به اینکه بیش از 55 درصد جمعیت این استان با صنعت و معدن سر و کار و به نوعی در آنها اشتغال دارند، گفت: در آذربایجان ‌شرقی 49 ناحیه و شهرک صنعتی وجود دارد که از این تعداد 15 ناحیه صنعتی و 34 شهرک صنعتی است.

60 درصد صنعت آذربایجان شرقی در تبریز قرار دارد
وی ادامه داد: حدود 60 درصد صنعت استان در حوزه تبریز قرارگرفته و 40 درصد بقیه در20 شهرستان دیگر ایجاد شده است.
وی گفت: با توجه به طرح‌هایی که هم اکنون در استان در حال اجرا است به طور حتم سال های آتی اوج شکوفایی صنایع در آذربایجان شرقی را شاهد خواهیم بود.
وی، خاطرنشان کرد: پس از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش صنعت، واحدهای تولیدی و صنعتی استان در راستای بهینه سازی انرژی مصرفی اقدامات خوبی انجام داده‌اند.
معاون شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با تاکید بر توسعه و حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرک‌های صنعتی، گفت: برای حمایت از واحدهای کوچک تولیدی و صنعتی و تقویت فعالیت آنها پس از بررسی کمیته مربوطه، تسهیلات لازم بانکی به آنها پرداخت می‌شود.
اسکندری از سیاست دولت مبنی بر راه‌اندازی صنایع بزرگ و مادر در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: هم اکنون رویکرد دولت مبنی بر سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی صنایع بزرگ در استان بوده تا بتواند صنایع کوچک و وابسته موجود در منطقه را در فراز و نشیب‌های اقتصادی حمایت کند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول