اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان آذربایجان‌شرقی:

64 درصد مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی درون سازمانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی گفت: 64 درصد مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی درون سازمانی است و فقط 36 درصد مشکلات به عوامل برون سازمانی برمی‌گردد.

64 درصد مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی درون سازمانی است

  به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی استان با تشریح ابعاد و مشکلات واحدها افزود: 64 درصد مشکلات واحدها از جمله کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، بدهی معوقه به بانک‌ها، بالا بودن هزینه تولید، فرسودگی ماشین‌آلات، پایین بودن تکنولوژی، سوء مدیریت و مطالبات کارگری مشکلات درون سازمانی است.

وی تصریح کرد: برخی از موارد نیز از جمله واردات بی‌رویه، رکود صنعت، عدم فروش و نداشتن بازده مناسب، مطالبات، عدم امکان صادرات که 36 درصد مشکلات واحدها مربوط به عوامل برون سازمانی هستند.

فاتح با بیان اینکه برخی از مشکلات قابل حل هستند، تشکیل جلسات مستمر کمیته پیشگیری را برای ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در سطح استان مثمرثمر دانست و افزود: از ظرفیت‌های بسیار خوب ستاد سرمایه‌گذاری استان تسهیل در برخی امور است که همکاری کلیه مدیران اقتصادی استان به خصوص مدیران ارشد در زمینه رفع موانع و ارائه طریق برای اختیارات حاصله منشاء خیر و برکت این جلسات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در ادامه بر لزوم ارتقا مهارت و سلامت کارکنان واحدهای تولیدی در آذربایجان شرقی تاکید کرد.

فاتح افزود: برای ارتقا سلامت کارکنان واحدهای تولیدی بعد از صدور صلاحیت توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی 10 درصد عوارض ارزش افزوده تا سقف هزینه‌های انجام شده قابل تهاتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، خواستار شتاب‌دهی اجرای تبصره دو ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده شد و ادامه داد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و اداره امور مالیاتی استان آمادگی خود را برای بررسی اسناد و مدارک تسلیم شده از تاریخ دریافت به مدت 45 روز اعلام داشتند.

وی، مصوبات کمسیون تخصصی امور اجتماعی و دولت الکترونیک دفتر هیئت دولت را در راستای ارتقا مهارت و سلامت کارکنان با اهمیت دانست و تاکید کرد: در صورت عملیاتی کردن این موضوع در واحدهای بهره‌وری تولید نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول