اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام هیئت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی خبر داد

تایید صلاحیت 21 کاندیدا مجلس در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: قائم مقام هیئت نظارت و بازرسی نهمین دوره انتخابات مجلس خراسان شمالى از تایید صلاحیت 21 کاندیدای مجلس در این استان خبر داد.

تایید صلاحیت 21 کاندیدا مجلس در خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد علی‌اکبر وحیدی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: این تعداد از افراد تایید صلاحیت شده 66 درصد داوطلبان شرکت‌کننده برای انتخابات مجلس در خراسان شمالی را تشکیل می‌دهند.
وی تصریح کرد: از مجموع 32 نامزد انتخابات مجلس در استان خراسان شمالی 4 نفر احراز صلاحیت نشده، هفت نفر رد صلاحیت و 21 نفر نیز تایید صلاحیت شدند.
سخنگوی هیئت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی ادامه داد: در حوزه انتخابیه بجنورد صلاحیت 9 نفر تایید، سه نفر عدم احراز صلاحیت و شش نفر رد صلاحیت شدند.
وحیدی افزود: در حوزه انتخابیه اسفراین هیئت نظارت بر انتخابات صلاحیت تمام هفت داوطلب را تایید کرد.
به گفته وی در حوزه انتخابیه شیروان نیز از مجموع هفت داوطلب شرکت‌کننده در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک نفر عدم احراز و یک نفر نیز رد صلاحیت شد.
سخنگوی هیئت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی اضافه کرد: برای انتخابات مجلس در خراسان شمالی 38 نفر نام‌نویسی کردند که پنج نفر در زمان بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی و یک نفر نیز درزمان بررسی صلاحیت‌ها در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات انصراف دادند.
وی بیان داشت: کسانی که صلاحیت آنها در مرحله بررسی هیات های نظارت بر انتخابات تایید نشده باشد، می توانند براساس تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات، اعتراض خود را از 2 تا 21 بهمن به شورای نگهبان اعلام کنند.
سخنگوی هیئت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی افزود: پس از این مرحله نیز داوطلبان معترض می‌توانند در دو مرحله دیگر درخواست بررسی صلاحیتشان را مطرح کنند.
استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی بوده و شهرستان فاروج به عنوان حوزه فرعی از قوچان نیز دارای یک نماینده است.
برای نهمین انتخابات مجلس در این استان 725 صندوق اخذ رأی پیش‌بینی شده است.
خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان، 836 هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول