اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی

طرح انتقال آب رودخانه ماربر به استان اصفهان وعده سیاسی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال آب رودخانه ماربر به استان اصفهان از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت است و یک وعده انتخاباتی و سیاسی نیست.

طرح انتقال آب رودخانه ماربر به استان اصفهان وعده سیاسی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، عوض حیدرپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: طرح بزرگ و استراتژیک انتقال آب رودخانه ماربر به سه شهرستان شهرضا، سمیرم و جرقویه سفلی از مصوبات حوزه آب هیئت دولت در سفر دور دوم به استان اصفهان است.
وی ادامه داد: برنامه مطالعاتی این طرح براساس ابلاغ شرکت منطقه‌ای آب اصفهان به شرکت زایندآب آغاز شد و پس از آن موضوع اجرای طرح با پیگیری استاندار اصفهان و مشارکت دو سرمایه‌گذار بخش خصوصی وارد فاز مطالعات تکمیلی شد که این مطالعات و تحقیقات در اوایل سال 90 به پایان رسید.
نماینده مردم شهرضا در مجلس با تشریح نتایج مطالعات انجام گرفته در این طرح افزود: بر این اساس معین شد که با اجرایی شدن این طرح حجم آب ورودی به شهرستان‌های شهرضا و جرقویه در سال به رقمی در حدود 400 میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.
حیدرپور با اشاره به شیوه‌های اجرایی انتقال آب ماربر تصریح کرد: در حال حاضر دو روش انتقال آب با روش احداث تونل و روش پمپاژ توسط بخش خصوصی در حال مطالعه است.
وی ادامه داد: بر این اساس میزان موجودی آب قنوات در سطح شهرستان شهرضا تا میزان سه برابر رقم فعلی افزایش می‌یابد.
این نماینده مردم شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دروغ‌پردازی برخی رسانه‌ها در مورد اجرای این طرح بیان داشت: برخی افراد با گمان اینکه بحث انتقال آب ماربر به شهرضا یک بحث سیاسی و انتخاباتی است به رفتارهای ناصحیح رسانه‌ای پرداخته‌اند، در حالی که اجرای این طرح عظیم از مصوبات هیئت دولت به شمار می‌رود.
وی با اشاره به لزوم اجرایی شدن این مصوبه اضافه کرد: کمبود آب در حوزه کشاورزی و صنعتی همواره جزو مهم‌ترین مشکلات استان اصفهان مطرح بوده است و امیدواریم با اجرای این طرح در آینده نزدیک شاهد شکوفایی صنعت و کشاورزی استان اصفهان باشیم.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول