اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیتی جامعة الزهرا:

سلسلةالذهب سند ارتباط توحید و امامت است

خبرگزاری فارس: معاون تربیتی جامعة الزهرا گفت: حدیث سلسلة‌الذهب، سند ارتباط توحید و امامت بوده و این امامت و ولایت است که ما را به توحید می‌رساند.

سلسلةالذهب سند ارتباط توحید و امامت است

حجت‌الاسلام احمد شیخ بهایی امروز در گفت‌وگو با فارس در قم، ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: حدیث سلسلةالذهب حدیثی است که پیشوای هشتم شیعیان در مسیر مدینه به مرو در بین تعداد فراوانی از شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) ذکر کردند.

وی خاطر نشان کرد: عالی‌ترین شخصیت‌های جهان در این سند و حدیث سلسلة‌الذهب وجود دارد و درس امام‌شناسی و ارتباط ائمه اطهار(ع) با پیامبر اکرم(ص) و خدای متعال را به افراد می‌دهد.

معاون تربیتی جامعة الزهرا ادامه داد: پیشوای هشتم شیعیان کلمه لااله‌الاالله را در حدیث سلسلة الذهب بیان کرده و کسی که به این حدیث ورود پیدا کند از عذاب الهی در امان است و این قلعه انسان را از خطرها حفظ می‌کند، زیرا ورود در حصار توحید مایه نجات انسان از عذاب است.

این مسئول با اشاره به دیگر پیام‌های حدیث سلسلةالذهب گفت: این حدیث، سند ارتباط توحید و امامت بوده و این امامت و ولایت باید ما را به توحید برساند، زیرا واسطه بین توحید و بنده، ولایت و امامت است.

شیخ بهایی خاطر نشان کرد: توحید را باید از امام گرفت و کسی که بخواهد در قلعه توحید وارد شود باید در حصار امامت باشد.

وی به دوران‌های امامت ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و ادامه داد: دوران پیامبر اکرم(ص) زمان رویش اسلام بود و این نهال تبدیل به درخت تنومند شد و در دوران‌های مختلف شاهد فتنه، پاکسازی از آفات درونی، شهادت و خفقان بودیم.

معاون تربیتی جامعة الزهرا با اشاره به شرایط دوران امام صادق(ع) و امام محمدباقر(ع) یادآور شد: در دوران این امامان بذر علم رشد و در دوران امام کاظم(ع) این علوم رواج پیدا کرد و فقها و علمای فراوانی در محضر ائمه(ع) تربیت شدند.

این مسئول اذعان داشت: در دوران امام رضا(ع) بالاترین سطوح سیاسی کشور اسلامی را شاهد هستیم و مسائلی در زمینه ولایت عهدی و ترویج مسائل دینی در این دوران مطرح شد.

شیخ بهایی در پایان متذکر شد: بحث با ادیان و فرق مختلف و نژادهای گوناگون از دیگر اقدامات دوران پیشوای هشتم شیعیان است بنابراین این امام بزرگوار عقل‌گرایی را رواج می‌دهند تا دشمن سیاست چند روزه خود را تثبیت نکند.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول